چالش‌های صنعت در سال ۱۴۰۲

سال ۱۴۰۲ | صنعت

اعضای هیات مدیره شورای صنعت، معدن و تجارت رکود تورم، محدودیت صادرات و مشکلات تامین انرژی را از مهم ترین چالش های بخش صنعت در سال جاری برشمردند و پیشنهاداتی برای برون رفت از این چالش ها ارائه کردند.

آرمان خالقی در گفت وگو با میجیک، اظهار کرد: رکود تورمی علاوه بر مشکلات کلان اقتصادی بر بخش تولید اثر منفی می گذارد و نیاز به نقدینگی را افزایش می دهد و بازار را محدود می کند. بنابراین، ما باید به فکر بازارهایی باشیم که فراتر از مرزهای ملی است.

به گفته وی، در این راستا باید به دنبال بازارهایی باشیم که فراتر از مرزهای ملی باشد، روابط را با کشورهایی که با آنها در ارتباط هستیم بهبود بخشیده و از ظرفیت های شانگهای، اوراسیا و سایر قراردادهایی که به آن ملحق می شویم و روابطمان با آنها استفاده کنیم. این کشورها. از منطقه

خالقی با بیان اینکه توافق ایران و عربستان موثر بوده و پالس های مثبتی از سوی تولیدکنندگان دریافت شده است، اظهار داشت: کاهش تنش های دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی و رفع آن ضروری است. این موضوع یکی از چالش هایی است که در صورت رفع آن زمینه را برای صادرکنندگان فراهم می کند. مسائل مبادلات مالی ایران و کشورهای تجاری باید حل شود تا صادرات عملیاتی شود.

وی یکی دیگر از چالش های تولید را در خصوص تامین مواد اولیه عنوان کرد و گفت: با رونق صادرات می توان مشکل تامین مواد اولیه، ماشین آلات، قطعات و تجهیزات حوزه تولید را با استفاده از ارز حاصل از صادرات یا واردات به جای ارز حل کرد. صادرات

یکی از اعضای هیات مدیره شورای صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی دیگر از چالش های صنعتی در سال آینده مشکلات داخلی خواهد بود، گفت: از جمله این چالش ها تامین انرژی یعنی برق و برق است. گاز. در این زمینه باید فکر جدی کرد. کمبود گاز در کشور وجود دارد و مشکلات ناشی از بحران گاز در کشور را داریم. این وضعیت همچنان وجود دارد، اما باید ظرفیت تولید و رساندن گاز به بخش تولید حتی در اوج مصرف وجود داشته باشد تا تولید متوقف نشود.

وی افزود: در تابستان پیش رو نیز مشکلاتی در تامین برق وجود خواهد داشت. در زمان اوج گرما که مصرف داخلی افزایش می یابد، تقاضای بخش تولید از ظرفیت تولید برق کشور فراتر می رود و این می تواند چالشی برای تولید باشد. برای غلبه بر این مشکلات باید بسته حمایتی در نظر گرفته شود تا بخش تولید بتواند از ظرفیت نیروگاه های خورشیدی و نیروگاه های حرارتی مقیاس کوچک استفاده کند. اجازه استفاده از این منابع و تامین نقدینگی باید انجام شود تا واحد بتواند در شرایط پیک مصرف از بحران عبور کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا