پیگیری پروژه شلمچه به بصره و سفرهای اربعین در گفت‌وگوی وزرای ایران و عراق 

اربعین | ایران و عراق

وزیر راه و شهرسازی ایران امروز در گفت و گوی تلفنی با وزیر حمل و نقل عراق ضمن بررسی آخرین پیشرفت پروژه راه آهن شلمچه به بصره، موضوع زیارت اربعین برای زائران ایرانی را مورد بررسی قرار داد و جلسه ای برگزار کرد. وزیر حمل و نقل در بغداد.

به گزارش میجیک، مهرداد بذرپاش در خصوص پروژه راه آهن شلمچه – بصره و اقدامات دولت عراق برای تملک زمین در مسیر راه آهن به صورت تلفنی با رزاق محبس السعداوی – وزیر حمل و نقل جمهوری عراق گفت و گو کرد. .

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این گفت وگوی تلفنی به مسئولیت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برای پیگیری ساخت خط ریلی شلمچه به بصره و مسئولیت مدیرعامل راه آهن به صورت روزانه و مستمر اشاره کرد. پیگیری و گزارش اقدامات انجام شده

در نشست فروردین ماه وزرای دو کشور در تهران، دو کشور ایران و عراق برای احداث خط ریلی شلمچه – بصره به توافق رسیدند که بر اساس آن زیرساخت‌ها، روسازی‌ها و ساختمان‌های مورد نیاز این مسیر انجام می‌شود. توسط راه آهن عراق

رسیدگی به موضوع تردد زائران ایرانی در ایام اربعین به عتبات عالیات و برگزاری نشست وزیران حمل و نقل در بغداد در هفته آینده از دیگر موضوعات مورد بحث بود. هفته آینده کنفرانسی با حضور وزرای حمل و نقل کشورهای همسایه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بغداد برگزار می شود. این کنفرانس در چارچوب تلاش های دولت عراق برای تقویت همکاری های اقتصادی برگزار شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا