پوتین: سه‌گانه هسته‌ای روسیه موازنه قدرت جهانی را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با فارغ التحصیلان موسسات آموزش عالی نظامی گفت: سه گانه هسته ای روسیه اطمینان از بازدارندگی استراتژیک موثر و قابل اعتماد و حفظ توازن قدرت جهانی را ممکن می سازد. این نتیجه کار طولانی مدت شرکت، دفتر طراحی، کارگران و مهندسان، متخصصان نظامی و غیرنظامی است.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه تقریباً نیمی از یگان های نیروهای موشکی راهبردی روسیه مجهز به سامانه موشکی بالستیک قاره پیما موسوم به «یارس» هستند، گفت: روسیه به توسعه سه گانه هسته ای ادامه خواهد داد.

ولادیمیر پوتین همچنین گفت که روسیه به تحویل پهپادهای تهاجمی به نیروهای خود ادامه می دهد و سرعت تحویل و همچنین افزایش تولید این تجهیزات را افزایش می دهد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: مسکو به ارائه سامانه های ربات های تهاجمی و پهپادها به نیروهای ملی ادامه خواهد داد و تولید چنین تجهیزاتی برای افزایش و تسریع برنامه ریزی شده است.

پوتین گفت که بهبود در تولید سیستم های ضد آتش و همچنین تامین وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین و سیستم های حمله روباتیک که برای موقعیت های جنگی نیز سازگار هستند، ادامه خواهد یافت. تولید انبوه را افزایش خواهیم داد.

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه تقویت ارتش همچنان اولویت روسیه است، افزود: این کشور به افزایش نیروهای مسلح خود و همچنین توسعه مدل های خودروهای زرهی، سیستم های جنگی حمله و دفاع هوایی ادامه خواهد داد.

سه گانه هسته ای یک ساختار نیروی نظامی سه شاخه ای است که از موشک های هسته ای پرتاب شده از زمین، زیردریایی های مجهز به سلاح هسته ای و هواپیماهای استراتژیک با بمب های هسته ای و موشک ها تشکیل شده است.

310310

دکمه بازگشت به بالا