وزارت نیرو گام‌های خوبی برای تامین برق پایدار در فصل تابستان برداشته است

تامین برق

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفتند: علاوه بر اقدامات وزارت نیرو برای تامین برق پایدار در تابستان، لازم است اقداماتی برای ارتقای بهره وری نیروگاه های کشور و تمرکز بر برق تجدیدپذیر انجام شود. تولید

حسین حسین زاده در گفت وگو با میجیک، با نشان دادن اقدامات وزارت نیرو برای مدیریت خاموشی ها به ویژه در تابستان، اظهار کرد: الحمدالله عملکرد وزارت نیرو یکی از قوای سیزدهم دولت است. شرکت انرژی به ویژه در زمینه تامین برق پایدار در تابستان گام های خوبی برداشته است. ایجاد نیروگاه های سیکل ترکیبی، صرفه جویی و بهینه سازی انجام شده، الزام کارخانه های بزرگ به تامین برق مورد نیاز و مدیریت مصرف در زمان اوج مصرف از جمله اقدامات وزارت نیرو است.

این عضو کمیسیون انرژی در ادامه تصریح کرد: اما تاخیرهای متعدد در 30 سال گذشته شرایطی را ایجاد کرده که نیاز به برنامه ریزی منسجم تری برای رفع این چالش ها دارد. در حال حاضر حداکثر راندمان نیروگاه ها در کشور ما 39 درصد است در حالی که حداقل راندمان نیروگاه ها در سراسر جهان به ویژه اروپا 58 درصد است. یکی از دلایلی که تولید برق در کشور ما جوابگوی تقاضا نیست، راندمان پایین نیروگاه های کشور است. از طرفی در دو وزارتخانه نفت و نیرو 65 درصد افت انرژی داریم. از این 65 درصد حدود 40 درصد مربوط به وزارت نیرو است.

نماینده مردم لارستان در شورای اسلامی تصریح کرد: در تولید، انتقال و توزیع برق زیان داریم. تلفات انرژی در وزارت نیرو زیاد است و باید برای این موضوع فکری کرد. از طرفی با توجه به طبیعت آرام مرکز ایران و زاویه تابش، برنامه ریزی مناسبی برای تولید برق تجدیدپذیر لازم است.

حسین زاده تاکید کرد: با تداوم افزایش سالانه مصرف برق و تولید برق این مشکل ادامه خواهد داشت. اگر در تابستان به کارخانه های خود برق ندهیم و در زمستان گاز را خاموش کنیم، مشاغل متوقف می شود و بیکاری افزایش می یابد و درآمد ارزی کشور کاهش می یابد. لازم است چند وزارتخانه ذیربط دست به دست هم دهند و به طور جدی وارد عرصه تولید انرژی های تجدیدپذیر شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا