وام مسکن ۹۶۰ میلیون تومان شد

وام مسکن

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس مصوبه جاری شورای پول و اعتبار، سقف خرید مسکن و تسهیلات ساخت و ساز از محل اوراق حق تقدم نسبت به قبل به دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش میجیک، محمدرضا فرزین گفت: در سیصد و شصت و یکمین جلسه شورای پول و اعتبار مصوبات متعددی داریم که برخی از آنها به طور مستقیم برخی اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد که یکی از مهم ترین توافقات، خبر خوش برای گیرندگان وام مسکن است. چون امروز تصویب کردیم سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل حق تقدم یعنی از محل حق تقدم دو برابر شود.

وی افزود: تسهیلات در شهر تهران برای افراد 200 میلیون تومان و برای زوجین 400 میلیون تومان است که بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار هر دو مبلغ دو برابر شده و به ترتیب به 400 میلیون تومان و 800 میلیون تومان افزایش یافته است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: شهرستان چمیت با بیش از 200 هزار نفر جمعیت از 160 میلیون تومان و برای هر نفر و زوج 320 میلیون تومان تا دو برابر به 320 و 640 میلیون تومان می رسد. در حوزه شهری این تسهیلات 120 میلیون تومان و 240 میلیون تومان است که تا سقف 240 میلیون تومان و 480 میلیون تومان می شود.

فرزین اعلام کرد: یکی دیگر از تصمیمات اعضای شورای پول و اعتبار در خصوص هزینه تعمیر و نوسازی واحدهای مسکونی است که در قالب تسهیلات به افراد داده می شود و از 80 میلیون افزایش می یابد. تومان تا 160 میلیون تومان.

به گفته وی تصمیم دیگر در مورد اصلاح بخشنامه اداری است. صندوق مدیریت شده قرارداد بسیار مناسبی است که افراد می توانند منابع خود را در بانک بگذارند و به افراد مورد نظر تسهیلات ارائه کنند. این مشکل در تامین امکانات خرد موثر است. این راهنما اصلاح شد و شرایط بسیار مناسبی ایجاد شد تا افراد بتوانند منابع را در بانک های مختلف قرار دهند و بانک ها بتوانند این منابع را در اختیار همه قرار دهند. ضمناً در خصوص بورس اوراق بهادار، قبلاً فقط مربوط به بانک های مسکونی و بانک های تجاری بود، بنابراین تصمیم گرفتیم که همه بانک ها بتوانند از بورس اوراق بهادار استفاده کنند تا با توجه به افزایش قیمت مسکن به دلیل افزایش قیمت مسکن، بخشی از قیمت مسکن را جبران کنند. دو برابر شدن .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا