نایب قهرمانی تیم های دختران و پسران ایران در تکواندوی نوجوانان جهان

نایب قهرمانی | نوجوانان

تیم‌های ملی تکواندو مردان و زنان ایران به عنوان نایب قهرمانی مسابقات نوجوانان جهان دست یافتند.

به گزارش میجیک، این مسابقات از روز سه شنبه 20 مردادماه با حضور 786 تکواندوکار از 91 کشور به میزبانی بلغارستان در سالن “آرمتس” شهر صوفیه آغاز شد و پس از 6 روز رقابت، تیم ملی ایران به مقام قهرمانی رسید. نایب قهرمان – در هر دو بخش، پایان مرد و زن.

کره جنوبی 5 مدال طلا، 1 مدال نقره، 1 مدال برنز و مجموعا 718 امتیاز کسب کرد. تیم ملی ایران که با هشت تکواندوکار در این رقابت ها شرکت کرده بود با دو طلا، دو نقره و 370 امتیاز به دست آورد و تایلند با یک طلا، دو نقره، یک برنز و 211 امتیاز در رده سوم قرار گرفت. ترکیه با 211، بلژیک با 127، آلمان با 94 و ازبکستان با 93 امتیاز عنوان بعدی را به خود اختصاص دادند.

اما در بخش مردان تیم ملی ایران که با 5 تکواندوکار به صوفیه رفتند با کسب چهار مدال طلا و 509 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی جهان دست یافتند. در این بخش کره جنوبی با 10 تیم 5 طلا، 1 نقره، 1 برنز و 720 امتیاز کسب کرد و قهرمان شد. قزاقستان با یک نقره و چهار برنز، تایلند با دو نقره، یک برنز و 143 امتیاز، ایتالیا با یک طلا و 141 امتیاز و ازبکستان با یک نقره، یک برنز و 97 امتیاز کمتر از تیم ملی ایران هستند.

برای تیم ملی ایران مبینا نعمت زاده، ابوالفضل زندی، رضا کلهر، ابوالفضل عباسی و متین رضایی 6 مدال طلا و پرنیا سلمانی به همراه ساغر مرادی 2 مدال نقره کسب کردند.

امیرعباس رهنما، الهام حقیقی، نیوشا شادلو، پونه جعفر صالحی و فرشته فتحی نیز از کسب مدال بازماندند.

فاطمه صفرپور سرپرست تیم ملی نوجوانان در گروه بانوان است و نیلوفر صفریان و اختر کیانی به عنوان مربی او را همراهی می کنند. در بخش مردان محمدرضا زوار سرمربی و بهزاد خداداد و مسعود کاظم پور هم تیمی های او هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا