موفقیت زنان ایرانی/ از نائب قهرمانی تا فعالیت‌های دانش بنیان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین، گروه جامعه: جایگاه زنان در جامعه و باز شدن فضا برای حضور زنان در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه های علمی، دانشگاهی و ورزشی در سال های اخیر قابل انکار نیست، با وجود اینکه غرب همواره تلاش کرده است. آه تو گیج و ناتوان از نشان دادن زنان ایرانی.

زنان حتی در برخی رشته های تحصیلی از مردان پیشی می گیرند دکمه سرآستین ترازوی علمی کشور برای زنان به عنوان معاون وزیر علوم سنگین‌تر است. در حال حاضر 60 درصد از جمعیت دانشجویی کشور را زنان تشکیل می دهند.

پیمان صالحی معاون وزیر علوم و تحقیقات با اشاره به افزایش نقش زنان در عرصه های مختلف علم و فناوری گفت: اگر بخواهم آماری از حضور زنان در عرصه علم و دانش بدهم باید صحبت کنم. در مورد این. 50 تا 60 درصد دانشجویان در کلاس های دانشگاه را زنان تشکیل می دهند و در مورد تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه ها، آماری از حضور زنان در این رشته قبل از انقلاب اسلامی ندارم، اما می دانم که تعداد اعضای هیأت علمی زن در این زمینه بوده است. آنجا. در آن زمان بسیار کوچک بود، اما در حال حاضر، حدود 28 درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند.

موفقیت بانوان ایرانی / از نایب قهرمانی فعالیت های دانش بنیان

علی اکبر متکن، رئیس کمیسیون ملی یونسکو – ایران نیز با نشان دادن تغییر جایگاه زنان در جامعه، گفت: عدم تبیین جایگاه زن در نظام جمهوری اسلامی و جامعه ایران. در دنیا باعث شده استکبار از ابزار رسانه ای برای ارائه تصویری نادرست و نادرست به مردم استفاده کند. به ویژه در علم و آموزش.

محمدعلی ذوالفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: در 40 سال گذشته حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی افزایش یافته و مشروعیت یافته است، بنابراین اگر به پازل دانش کشور نگاه کنید. نقش زنان در این پازل بسیار تعیین کننده است.

به گفته ذوالفیگل، راه برای ورود زنان به عرصه های علمی، دانشگاهی و اجتماعی باز شده و زنان کشور نشان داده اند که می توانند نقش مهمی در پیشرفت کشور داشته باشند.

از 270000 دانشجوی پزشکی؛ 60 درصد زن هستند

همچنین به گفته بهرام عین الهی، وزیر بهداشت، از 270 هزار دانشجوی پزشکی؛ 60 درصد زنان هستند و 9000 کرسی هیأت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی در اختیار زنان است.

بی سوادی دختران ریشه کن شده است

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز اعلام کرد که کشور با تمرکز جدی بر آموزش یکپارچه و برابر، بی سوادی دختران را از بین برده و شکاف جنسیتی را در مقاطع ابتدایی و متوسطه به 97 درصد کاهش داده است.

موفقیت بانوان ایرانی / از نایب قهرمانی فعالیت های دانش بنیان

فعالیت 303 شرکت خلاق بانوان / فعالیت 940 شرکت دانش بنیان با مدیران عامل زن

خزعلی تصریح کرد: فعالیت 940 شرکت دانمارکی بیان با مدیران عامل زن و مشارکت زنان در هیئت مدیره بیش از 2700 شرکت دانمارکی بیان و همچنین فعالیت 303 شرکت خلاق بانوان در کشور و حمایت صدها پروژه های مرتبط با حوزه فناوری و فضای مجازی نشان دهنده مشارکت حداکثری زنان در توسعه فناوری های نوین است.

موفقیت بانوان ایرانی / از نایب قهرمانی فعالیت های دانش بنیان

وی با اشاره به اینکه 30 درصد کارمندان نمونه زن هستند در حالی که 10 درصد کارمندان زن هستند، افزود: این موضوع نشان دهنده مسئولیت پذیری و توانایی بالای زنان است.

خزعلی تصریح می کند: اسلام نگاه سخاوتمندانه ای به زن دارد که غرب آن را از بین برده است، اما این دیدگاه شریف اغلب فراموش می شود.

وی با اشاره به دستاوردهای زنان ایرانی در مجامع بین المللی، تهمت های غربی و اتهامات واهی به زنان ایرانی و نشان دادن این واقعیت که ارزش آنها پایین آمده است، خاطرنشان کرد: همانطور که در حوزه بهداشت و درمان، موفقیت زنان ما در سطح جهانی ثبت شده است. باید تلاش کنیم خدمات شگفت انگیزی ارائه کنیم که این امر توسط زنان ایرانی در زمینه های اجتماعی، حقوقی و … انجام می شود و باید با استناد به شاخص های آماری در مجامع بین المللی منعکس شود.

940 شرکت دانش بیان با مدیران عامل زن فعالیت می کنند و زنان در هیئت مدیره بیش از 2700 شرکت دانش بیان حضور دارند.

تعداد نظرات زنان ایرانی از میانگین جهانی بیشتر است

در حالی که به طور متوسط ​​در دنیا درصد مخترعان زن در پرونده های ثبت اختراع حدود 14 درصد است و در کشورهای پیشرو این رقم به 18 درصد نمی رسد، این نسبت در ایران (جامعه آماری مرکز ثبت اختراعات) 24 درصد است.

نتایج این بررسی که بر روی بیش از 2000 پرونده موجود انجام شده است، نشان می دهد که نسبت مخترعان زن در ایران (جامعه آماری مرکز ثبت اختراع) بالاتر از میانگین جهانی است. نسبت مخترعان زن به مخترعان مرد در ایران (آمار مرکز ثبت اختراعات) حدود 24 درصد است. به عبارت دیگر به ازای هر 4 مخترع مرد یک مخترع زن فعال وجود دارد که در مقایسه با نسبت جهانی 6 به 1 قابل توجه است.

در این پژوهش کلیه پرونده های ثبت شده در سامانه الکترونیکی مرکز ثبت اختراعات به عنوان جامعه آماری مورد بررسی قرار گرفت. از دلایل انتخاب مرکز ثبت اختراع و سامانه الکترونیکی برای بررسی جنسیت مخترعان ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در سامانه الکترونیکی مرکز ثبت اختراع، محدودیتی در زمینه فناوری، جنسیت، استان، دانشگاه، مرکز تحقیقات، صنعت یا مخترع مستقل و غیره برای پذیرش درخواست حمایت از پتنت در دفاتر ثبت اختراع خارجی و هر مخترعی وجود ندارد. می تواند از هر جایی درخواست کند. ایالت ها می توانند نظرات خود را در سیستم مرکزی آنلاین بدون پرداخت هیچ هزینه یا تشریفات پیچیده ثبت کنند.

موفقیت بانوان ایرانی / از نایب قهرمانی فعالیت های دانش بنیان

کسب 829 مدال توسط بانوان ایران در مدت کوتاهی

مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان در گفتگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به اینکه از سال 1400 تا زمستان 1401 تنها 13 ماه است که حدود 829 مدال توسط بانوان ایرانی و آسیایی و 37 مدال توسط آنلاین کسب شده است، اظهار داشت: این تعداد مدال توسط بانوان ایرانی و آسیایی به دست آمده است. بانوان ایرانی در بازی های کشورهای اسلامی. همچنین سه مدال طلا توسط بانوان کشورمان در پارالمپیک توکیو به دست آمد.

وی با بیان اینکه تنها در 13 ماه از سال 1400 تا فصل 1401 حدود 829 مدال توسط بانوان ایرانی کسب شده است، گفت: در 31 رشته ورزشی، بانوان در این مدت به سکوی قهرمانی جهان و آسیا رسیده اند و 37 مدال نیز توسط ایران کسب شده است. . زنان در بازی کشورهای اسلامی دارند

حدود 150 رشته ورزشی و 52 فدراسیون ورزشی در بخش بانوان فعال هستند

وی بیان کرد: در معاونت توسعه قهرمانی بر اساس آمار دقیقی که در معاونت قهرمانی قابل محاسبه است، دپارتمان بانوان فعال حدود 150 رشته ورزشی و 52 فدراسیون ورزشی دارد. در مورد ورزش قهرمانی قبل از انقلاب فقط 7 رشته ورزشی فعال بود. این نشان می دهد که موضوع قهرمانان زن مورد توجه جمهوری اسلامی قرار گرفته است. همچنین در حال حاضر 26700 فضای ورزشی عمومی و خصوصی تحت حفاظت وزارت ورزش قرار دارد و جوانان از این مقدار نصف برای مردان و 5 هزار برای زنان داریم. و دیگران در ساعات مختلف با هم کار می کنند.

کاظمی پور بیان کرد: تعداد مربیان یکی از شاخص های پیشرفت و جایی است که می توان از افزایش دانش فنی صحبت کرد. مهم ترین عنصر در ارتقای دانش فنی، داشتن کادر متخصص است. به این ترتیب که از تعداد 32 مربی در سال 1357 به 164 هزار و 362 نفر در پایان دی ماه 1401 در رشته ها و سطوح مختلف رسید.

تعداد داورانی که در سال 1357 رشته های مختلف ورزشی را قضاوت کردند، 10 داور رسمی بود، در حالی که در پایان سه ماهه سوم سال 1401 این تعداد 103650 نفر بود.

در مورد داوران زن بین المللی در سال 2012 حدود 20 داور وجود داشت که این تعداد در پایان سال 1400 به 153 داور رسید که این 153 نفر به شاخص های جهانی و آنچه فدراسیون بین المللی برای داوران در سطح بین المللی در نظر می گیرد دست یافته اند.

بانوان ایرانی بهترین داور مسابقات گرند اسلم چین هستند

فرودین امسال که معصومه باقری داور بین المللی کشورمان از سوی فدراسیون جهانی برای قضاوت در مسابقات گرند اسلم چین دعوت شد، در 4 روز رقابت های مقدماتی و نهایی، اشتباهاتی را در هیئت داوران نشان داد و در پایان . ، توسط کمیته برگزاری، عنوان بهترین داور مسابقه انتخاب و معرفی می شود.

باقری به همراه اربابی 2 داور بین المللی کشورمان هستند که جزو 18 داور منتخب آسیا برای قضاوت در المپیک 2024 پاریس هستند.

موفقیت بانوان ایرانی / از نایب قهرمانی فعالیت های دانش بنیان

عملکرد ضعیف باقری در مسابقات گرند اسلم شانس او ​​را برای قضاوت در المپیک 2024 پاریس افزایش داده است.

مرحله نخست رقابت های گرند اسلم به عنوان یکی از راه های راهیابی به المپیک 2 روزه پاریس که توسط چین در شهر ووشی برگزار می شود برگزار شد و تیم ملی کشورمان با کسب 4 مدال طلا، نقره و برنز موفق شد.

موفقیت بانوان ایرانی / از نایب قهرمانی فعالیت های دانش بنیان

تعداد بانوان تاثیرگذار شرکت کننده در مجمع بین المللی فدراسیون های بین المللی ورزشی بر اساس صلاحیت و تخصص در سال 2013 برای ما 15 کرسی بود و در پایان سال 1400، 97 کرسی بین المللی در حوزه های مختلف فدراسیونی و ملی داشتیم. کمیته المپیک و پارالمپیک ما دارند

در بخش مدال نیز در سال 2009 توانستیم 238 مدال رسمی در مسابقات بین المللی بانوان کسب کنیم که مجموعاً 518 مدال از 1400 مدال به دست آمده است.

شیر زن ایران در اولین حضورش نایب قهرمان شد

حضور زنان در جامعه ایران بسیار مهم است و زنان نه تنها نقش مهمی در علم و ورزش دارند، بلکه به قول قدیمی ها پشت سر هر مرد موفقی یک زن موفق است. فقط در ماه ملی جاری بسته هاکی روی یخ ایران که تنها سه سال است در این رشته فعالیت می کند، برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده است. آنها می توانند در رقابت به نتایج قابل توجهی دست یابند. اعظم سنایی، الهام مدیردهقان، نگار خرم، فاطمه اسماعیلی، زهرا رضایی، حدیث خلج، یگانه بهرامی، آذین قارونی، هلیا سوهانی، فاطمه شاهسوند، نگار ارجمند، حدیثه پورفشمی، شبنم عرب، عسل حیدری، هادیه فرهام، دیانا فرهام. زهرا قاسمی و آرزو ایزدی نمایندگان ایران در این مسابقات هستند.

موفقیت زنان ایرانی پایانی ندارد، اما هجوم رسانه ها و برنامه های هدفمند برای نادیده گرفتن موفقیت زنان ایرانی و رشد آنها وجود دارد. برنامه ای که البته باعث می شود بانوان ایرانی بیش از گذشته تلاش کنند و برای کسب مدارج علمی، ورزشی و … با سرعت بیشتری گام بردارند.

دکمه بازگشت به بالا