منطقه یورو به خود آمد

یورو

این نظرسنجی نشان داد که رکود در فعالیت های تجاری در منطقه یورو در ماه فوریه کاهش یافت و نشانه هایی از بهبود را نشان داد زیرا بخش خدمات رکود شش ماهه را شکست و کاهش تولید را جبران کرد.

سال گذشته، اقتصادهای بلوک دچار رکود شد و بقیه جهان وضعیت خوبی نداشتند، زیرا آلمان با ضعف صنعتی دست و پنجه نرم می کرد که هیچ نشانه ای از کاهش نشان نمی داد.

PMI ترکیبی در این منطقه از 47.9 در ژانویه به 48.9 افزایش یافت. شاخص مدیران برای ماه فوریه نشان می دهد که منطقه یورو ممکن است در مسیر کندی برای بهبود باشد.

رکود در آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، در این ماه عمیق تر شد، زیرا بهبود اندک در فعالیت های خدماتی نتوانست کاهش شگفت انگیز تولید را جبران کند. با این حال، انقباض در فعالیت تجاری فرانسه به شدت کاهش یافت و اعتماد تجاری به بالاترین سطح هفت ماهه رسید. در بریتانیا، خارج از اتحادیه اروپا، اقتصاد در اوایل سال 2024 با رشد قوی برای شرکت های خدماتی به رشد خود ادامه داد، اما فشارهای تورمی احتمالا بانک انگلستان را در مورد کاهش هزینه های استقراض محتاط نگه می دارد.

به گزارش رویترز، شاخص مدیران خرید برای بخش خدمات منطقه یورو از 48.4 در ژانویه به 50 رسید که بهتر از انتظار 48.8 در نظرسنجی بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا