مصوبه تغییر ساعت ادارات لغو نمی‌شود

ساعت

وزیر نیرو و منابع معدنی گفت: مصوبه دولت مبنی بر تغییر ساعت کار ادارات در تابستان امسال برای تنظیم مصرف برق تا پایان مدت زمان تعیین شده پابرجاست و دولت تصمیم به اجرای آن گرفته است.

علی اکبر محرابیان در گفت وگو با میجیک، با اشاره به تغییر ساعت اداری و تاثیر آن بر مدیریت مصرف برق کشور، اظهار کرد: این طرح معیاری از طرحی است که برای مدیریت مصرف ایجاد شده است. به عبارت ساده با اجرای این طرح پیک مصرف بخش های مختلف تغییر کرده است. اگر ساعت کاری دفتر در ماه یکسان باشد در این دو پیک و مصرف خانگی با پیک مصرف و مصرف خانگی مواجه خواهیم بود. فشار زیادی به صنعت برق وارد کرد.

وی افزود: پیک و پیک زدایی از فناوری ها و تکنیک های رایج در صنعت برق در کشورهای پیشرفته است که در ایران امسال با تغییر ساعت، ساعات پیک اداری را از داخلی جدا کردیم که این امر تاب آوری صنعت را افزایش داد.

وزیر نیرو و منابع معدنی با بیان اینکه پیش بینی ما صرفه جویی 2 مگاواتی است، گفت: باید یک نیروگاه 2 مگاواتی ساخته شود تا بتوان 3 مگاوات ساخت، یعنی سه بلوک باید ساخته شود که سرمایه گذاری زیادی می طلبد، تا الان با 6 مگاوات صرفه جویی می کنیم. برنامه ریزی می کنیم.

به گفته محرابیان، 95 درصد دستگاه ها محدودیت مصرف برق را رعایت می کنند، پنج درصد دستگاه ها از حد مجاز خارج شده اند و به آنها اخطار داده می شود و در صورت عدم رعایت بلافاصله برق قطع می شود.

وی با بیان اینکه مصوبه ای که داریم تا پایان مدت زمان تعیین شده اجرا می شود و تصمیم داریم این کار را انجام دهیم، گفت: در سال های گذشته ساعات زمستانی و تابستانی داشتیم که یک ساعت با هم تفاوت داشت و سال گذشته دفتر از ساعت 7 به صورت افقی شروع به کار کرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه قانون به شدت اجرا می شود، تصریح کرد: قانون می گوید دستگاه باید 30 درصد در طول روز نسبت به وضعیت قبل کاهش مصرف داشته باشد و 60 درصد صرفه جویی نیز در بعدازظهر و عصر صورت گیرد؛ اما این دستگاه باید به میزان 30 درصد کاهش یابد. در صورت عدم رعایت این 30 درصد، اخطار دو بار داده می شود و در صورت عدم رعایت نهاد یا اداره، برق قطع می شود و در نهایت با دریافت تعهد از بالاترین مقام سازمان امکان وصل می شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه معمولا کمتر به این نقطه می رسد، گفت: اما در صورت عدم رعایت این مشکل قانون به شدت اجرا می شود و محدودیتی برای این مشکل وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا