مذاکرات آمریکا درباره فروش تراشه هوش مصنوعی انویدیا به چین

آمریکا | هوش مصنوعی

دولت بایدن در حال مذاکره با انویدیا برای اجازه فروش تراشه های هوش مصنوعی به چین است، اما اصرار دارد که این شرکت نمی تواند نیمه هادی های پیشرفته را به شرکت های چینی بفروشد.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده در مصاحبه ای با رویترز گفت که انویدیا می تواند تراشه های هوش مصنوعی خود را به چین بفروشد زیرا بیشتر تراشه های هوش مصنوعی آن برای کاربردهای تجاری هستند. کاری که این شرکت نمی تواند انجام دهد فروش تراشه های هوش مصنوعی پیشرفته با قدرت پردازش بالا است که به چین اجازه می دهد مدل های پیشرفته هوش مصنوعی را آموزش دهد.

رایموندو گفت که هفته گذشته با جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا صحبت کرده است و او بسیار صریح بود و گفت: ما نمی خواهیم مقررات را زیر پا بگذاریم. قوانین را به ما بگویید و ما با شما کار خواهیم کرد.

ریموند همچنین در جلسه ای در کالیفرنیا هفته گذشته هشداری را به شرکت های تراشه های هوش مصنوعی ارائه کرد. وزیر بازرگانی آمریکا گفت: معمولا وزارت بازرگانی خط را تعیین می کند و شرکت هایی مانند انویدیا تراشه هایی تولید می کنند که از حد هواپیما پیشرفته تر نیستند.

جینا ریموندو دوشنبه اعلام کرد که انویدیا با وزارتش همکاری می کند و می خواهد کار درست را انجام دهد. وی گفت: مشخص است که می خواهند هر چه بیشتر چیپس بفروشند.

انویدیا در این مورد اظهار نظری نکرده است. مدیر عامل انویدیا هفته گذشته گفت که این شرکت با دولت ایالات متحده کار می کند تا اطمینان حاصل کند که تراشه های جدید برای بازار چین با محدودیت های صادراتی مطابقت دارند.

رایموندو همچنین در اظهارنظر دیگری گفت: هنوز زود است که درباره اثربخشی تشکیل کارگروه مسائل تجاری با چین در ماه اوت اظهار نظر کنیم.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر بازرگانی آمریکا از کنگره این کشور خواسته است تا به تهدید بالقوه برنامه های کاربردی خارجی مانند TikTok رسیدگی کند. مقررات موجود ابزارهای جدیدی را برای رسیدگی به نگرانی های امنیتی پیرامون برنامه های کاربردی خارجی در اختیار دولت ایالات متحده قرار نداده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا