مخبر: هیچ گره اقتصادی غیر قابل حل وجود ندارد

مخبر: هیچ گره اقتصادی نیست که نتوان روی آن کار کرد

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تعامل، اعتماد، پرهیز از بوروکراسی، چابکی در تصمیم گیری ها و استفاده از تیمی از اقتصاددانان حرفه ای را از مهمترین موارد دانست. مهم. ویژگی های مهم بخش وی برشمرد و تاکید کرد: هیچ گره اقتصادی در کشور وجود ندارد که توسط مردم و فعالان اقتصادی حل نشود.

به گزارش میجیک، محمد مخبر صبح امروز (سه شنبه) در این دیدار با تایید این موضوع که تجربه جهانی و تحقیقات علمی نشان می دهد که پیشرفت و توسعه جز با سازوکار عمومی سازی اقتصادی امکان پذیر نیست. – ساختار به روز و پوشش طیف وسیعی از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی برای اقتصاد کشور مزیتی دارد که تاکنون از آن کمتر استفاده شده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت فوق العاده کشور و همچنین امکانات خدادادی، افزود: مدیریت کشور با ظرفیت همخوانی نداشته و جایگاه دولت و وزارتخانه ها در اقتصاد و عدم ریسک است. اشتیاقی در اقتصاد به دلیل عدم بهره برداری از ظرفیت، مشکلات اقتصادی کشور است، زیرا اساس کار دولت در حوزه اقتصادی باید سیاست گذاری، هدایت و نظارت باشد نه تجارت.
وی افزود: ظرفیت ذخایر نفت و گاز شناسایی شده به همراه پتانسیل معدنی، اقتصاد دریایی و جوانان تحصیلکرده در اقتصاد دیجیتال تنها بخشی از ظرفیت شناسایی شده در کشور است که باید با بخش خصوصی همسو شود. مردمی که این نعمت الهی نصیبشان شد از پیشرفت و توسعه کشور استفاده کنید.
مخبر با اشاره به نامگذاری سال جدید «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: تحقق شعار سال گذشته تنها با مردمی کردن اقتصاد محقق می شود و امسال نیز مقام معظم رهبری آن را دیده اند. . کشور آماده یک جهش اقتصادی است. این شعار برای امسال به این دلیل انتخاب شد که سال گذشته دولت با وجود نزدیک به ده سال رشد منفی اقتصادی توانست به رشد اقتصادی 6 درصدی دست یابد.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه جهش اقتصادی بدون حضور مردم در اقتصاد و فعالیت های بخش خصوصی و اعتقاد به آن امکان پذیر نیست، تصریح کرد: با رواج بخشیدن به اقتصاد می توان همه بخش های اقتصاد را در یک کشور فعال کرد. راه جامع و در عین حال پویایی برای کل جغرافیای کشور و گسترش فعالیت های اقتصادی و تجاری در خارج از مرزها، شاهد جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.
وی همچنین با اشاره و تاکید بر سیاست های خارجی دولت سیزدهم در توسعه روابط با همسایگان و همچنین اعضا در برخی سازمان های مهم تجاری و اقتصادی بین المللی تصریح کرد: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و تجارت اوراسیا که با تلاش آیت الله رئیسی محقق شد. و دستگاه دیپلماسی دولت. سیزدهم محقق شد، البته این فرصت را به بخش خصوصی داد و همواره در دیدار با سران کشورهای خارجی بر بستر فعال شدن بخش خصوصی تاکید شد. باید با حل و فصل مقررات بانکی، حمل و نقل، گمرکی و مالیاتی برطرف شود.
همچنین در این دیدار صمد حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر همکاری و هماهنگی اتاق بازرگانی با سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم، گفت: برای تحقق شعار سال باید استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بسیار ضروری است.»
در زیر اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی صنعت، معدن و کشاورزی ایران به تشریح پیشنهادات، درخواست ها و راهکارهای خود برای بهبود همکاری دولت و بخش خصوصی از جمله اجرای صحیح می پردازند. اصل 44 جلوگیری از مهاجرت نخبگان و دانشجویان بازنگری در قانون. حوزه اقتصاد دیجیتال، تدوین سند جامع تولید جهشی، توسعه بین المللی و حل مشکلات بخش خصوصی در این حوزه، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، اعتمادسازی. و قابل پیش بینی بودن اقتصاد، واگذاری مدیریت در خصوصی سازی و بهبود ارتباطات بین بخش خصوصی و دولت می باشد.
در پایان این نشست تفاهم نامه ای بین اتاق بازرگانی صنعت، معدن و کشاورزی ایران و مرکز تحقیقات و آینده نگری توسعه با هدف تسریع در روند امور اجرایی مرتبط با فعالیت های اقتصادی و مستقیم به امضا رسید. . پیگیری موانع اداری فعالان اقتصادی به ویژه صادرکنندگان در راستای بهبود فضای کسب و کار با حضور معاون اول رئیس جمهور، دبیرکل اتاق بازرگانی و رئیس مرکز تحقیقات توسعه و تحقیقات اطلاعاتی کشور . آنها وارد شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا