لوله‌سازی اهواز با پروژه “کوره” از زیان‌دهی خارج می‌شود/ فعلا شرایط جابه‌جایی وجود ندارد

اهواز

میجیک/خوزستان مدیرعامل هلدینگ انرژی صبا با بیان اینکه به دلیل زیان دهی شرکت خط لوله اهواز شرایط واگذاری فعلی وجود ندارد، گفت: شرکت خطوط لوله حق کار ندارد.

علیرضا زمانپور امروز (20 آذرماه) در حاشیه بازدید از شرکت خط لوله اهواز اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت خط لوله در گذشته یکی از شرکت های ممتاز استان خوزستان بود، اما با توجه به شرایطی که با آن مواجه است، در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و در سال های اخیر جزو شرکت های زیان ده بوده است.

پیش بینی می شود در سال جاری بیش از نیمی از زیان شرکت را کاهش دهد

به گزارش میجیک، وی افزود: از سال گذشته در حال برنامه ریزی برای خروج این شرکت از این وضعیت بودیم. این شرکت حدود هزار میلیارد تومان ضرر کرد اما امسال پیش بینی می شود بیش از نیمی از این زیان کاهش یابد.

مدیرعامل هلدینگ انرژی صبا گفت: چاره ای جز تصاحب کار نیست تا شرکت از این وضعیت خارج شود. قرارداد لوله مارپیچ قرارداد خوبی است و امیدواریم ضرر ما را جبران کنند.

اگر پروژه «کوره» را بگیریم از زیان بیرون می آییم

زمانپور ادامه داد: همچنین پروژه لوله کوره پروژه بسیار مهمی است.

وی با اعلام اینکه در حد توان کمک خواهیم کرد، گفت: 30 درصد سهام اکسین متعلق به ماست اما اصرار داریم که باید به شرکت خطوط لوله کمک شود.

زمانپور ضمن تاکید بر پیگیری جدی وضعیت این شرکت گفت: قراردادی برای راه اندازی کارخانه اسپیرال انجام شد و انتظار داریم قرارداد دیگری تکمیل و پیگیری های زیادی انجام شود.

لوله کشی حق کار ندارد

وی افزود: در حوزه نیروی انسانی بیش از 200 نیروی اضافه وجود دارد اما در بخش خط (عملیاتی) کمبود نیرو وجود دارد. باید به منظور تقویت خط مارپیچ برنامه ریزی شود.

مدیرعامل هلدینگ انرژی صبا گفت: در خصوص پروژه خط لوله کوره مکاتباتی با وزارت نفت و مناطق نفتی در حال انجام است. احیای لوله سازی بستگی به انجام این پروژه دارد و نمی تواند با هزینه باشد و برای مالکیت استفاده شود. وقتی در فولاد اکسین روی این موضوع تاکید می کنیم و الان دو برابر سود دارید و حق ندارید در لوله سازی با هزینه کار کنید. به دلیل کار مزد صدمات جدی وجود دارد.

زمانپور گفت: طرح جابجایی شرکت مورد بحث است. با توجه به اینکه شرکت در حال حاضر در شرایط زیان آور است، شرایط جابجایی را ندارد اما می توان مقدمات آن را فراهم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا