اقتصادی

عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه آب کوت امیر اهواز آغاز شد

میجیک/خوزستان عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه امیر اهواز با ظرفیت 5 متر مکعب بر ثانیه با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

صبح امروز 31 دی ماه عملیات احداث تصفیه خانه امیر امیر اهواز با ظرفیت 5 متر مکعب بر ثانیه با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو آغاز شد.

با احداث این تصفیه خانه، تولید، تصفیه و انتقال آب شرب مرغوب با ظرفیت 432 هزار متر مکعب در روز برای رفع مشکلات آب در شهرستان کارون و جنوب شهر اهواز محقق می شود. و روستاهای مجاور جمعیت بیش از یک میلیون نفر برای افق 1425. بنابراین

به گزارش میجیک، این تصفیه خانه دارای یک ایستگاه پمپاژ برای برداشت آب از رودخانه کارون و یک خط انتقال به تاسیسات تصفیه، یک واحد کنترل جریان ورودی به تاسیسات، یک واحد انعقاد و لخته سازی و 2 واحد پیش ته نشینی است. با ظرفیت 2.5 متر مکعب در ثانیه.

همچنین یک دستگاه کلاریفایر 6 واحدی هر کدام با ظرفیت فیلتر 3000 متر مکعب در ساعت، یک واحد فیلتر (مسطح) شامل 20 واحد فیلتر ثقلی دولایه هر کدام با ظرفیت 900 متر مکعب در ساعت، گندزدایی نهایی واحدی از جمله کلرزنی سایر قسمت های این پالایشگاه .

مخزن ذخیره آب تصفیه شده شامل چهار واحد مخزن به ظرفیت هر کدام 50000 مترمکعب و مجموعا 200000 متر مکعب است، ایستگاه پمپاژ آب تصفیه شده شامل 10 پمپ برق با مجموع تامین آب 5 متر مکعب در ثانیه، واحدهای اضافی شامل احداث ساختمان بهره برداری، ساختمان آزمایشگاه، ساختمان انبار برق و مواد شیمیایی و سایر اجزای این تصفیه خانه.

این تصفیه خانه در زمینی به مساحت 38 هکتار با اعتباری بالغ بر 3000 میلیارد تومان و مدت زمان اجرای این پروژه 36 ماه پیش بینی شده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا