قطار مستقیم کربلا به اربعین امسال نمی‌رسد

اربعین | اربعین امسال

به گفته مدیر روابط عمومی راه آهن، با فرض اینکه طرف عراقی به وعده های خود در خصوص خط ریلی شلمچه – بصره عمل کند، ساخت این پروژه حداقل 18 ماه زمان می برد. بنابراین قطار مستقیم کربلا به اربعین امسال نمی رسد.

جلال مختاری در گفت وگو با میجیک، درباره راه آهن مستقیم تهران – کربلا اظهار کرد: اگر همه چیز در ایران و عراق درست پیش برود، با فرض اینکه طرف عراقی به وعده های خود عمل کند، ساخت این پروژه حداقل 18 ماه طول می کشد. بنابراین قطار مستقیم کربلا به اربعین امسال نمی رسد.

وی ادامه داد: البته از سال گذشته قطار مشترک تهران به کربلا وجود دارد. بدین ترتیب مسافران با قطار به شلمچه می روند و از آنجا با اتوبوس 30 کیلومتر تا بصره و از بصره به کربلا با قطار می روند. اما اگر می خواهید مستقیماً به کربلا قطار بسازید، در کمتر از 18 ماه نمی توان آن را تکمیل کرد.

مدیر روابط عمومی راه آهن درباره نحوه ساخت این پروژه قطار مستقیم شلمچه – بصره توضیح داد: این پروژه 30 کیلومتر زیر زمین می رود سپس به پل اروندرود یا شط العرب می رسد که دارای عوارض فنی است. هزینه جابجایی زمین با ایران است و پل نیز باید توسط ایران ساخته شود. اما هزینه ساخت مسیر با عراق خواهد بود و اعلام شده است که برای این پروژه 215 میلیارد دینار عراقی هزینه خواهد کرد.

مختاری در پاسخ به اینکه قرار بود تحویل زمین برای مین زدایی به ایران تا پایان ماه مبارک رمضان به پایان برسد، گفت: مشخص نیست چه اتفاقی می افتد. هفته گذشته آقای بازرپاش به سوریه رفته بود، سپس سفر استانی آقای وزیر و مدیر عامل راه آهن به خوزستان بود و فرصتی در این زمینه داده نشد. اما ممکن است در هفته های آینده هماهنگی هایی با طرف عراقی انجام شود تا در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا