قایق هزارساله سرخپوستان از زیر آب بیرون آمد/ عکس

این کشتی 8 متری توسط تیمی از باستان شناسان، اعضای قبیله Wakama Siwoan و برخی از مردم محلی در یک عملیات پیچیده به سطح زمین آورده شد.

سه نفری که به یافتن قایق کمک کردند الی هیل، جکسون هولکامب و کریک یات بودند. این افراد در تابستان 2021 این قایق را هنگام شنا پیدا کردند و ابتدا آن را با چوب اشتباه گرفتند و سعی کردند آن را بلند کنند، اما تکان نخورد. بنابراین آنها سعی کردند حفاری کنند، اما وقتی بیشتر از ته دریا بالا آمدند، متوجه شدند که از یک تکه چوب مراقبت نمی کنند.

خانواده هیل با دفتر باستان شناسی کارولینای شمالی تماس گرفتند تا آنها را از کشف کشتی مطلع کنند. سپس تیم باستان شناسی تلاش کرد تا قایق را به اسکله خانواده هیل نزدیک کند. این قایق تقریباً دو سال آنجا بود تا اینکه سرانجام در روز چهارشنبه به سطح آب آورده شد. جان مینتز باستان شناس با بیان اینکه روند جابجایی این قایق زمان بر است، گفت: این قایق هندی قدمتی نزدیک به 1000 سال دارد و منشا آن از اینجاست و به همین دلیل از گروه محلی هندی اینجا خواستیم تا در اجرای این پروژه با ما همکاری کنند. .

این کشتی برای نگهداری و مطالعه بیشتر به آزمایشگاهی در گرین ویل منتقل خواهد شد. این آزمایشگاه تخصص لازم برای حفظ این ظروف را دارد که هزار سال است در آب بوده اند.

بیرون آمدن قایق هزار ساله هندی از آب / عکس

بیرون آمدن قایق هزار ساله هندی از آب / عکس

233233

دکمه بازگشت به بالا