عرضه دستگاه عصاره گیری از گیاهان در نمایشگاه آبادیران

گیاه | نمایشگاه

محققان شرکت دانش بنیان موفق به ساخت عصاره گیاهان دارویی شدند که در نمایشگاه آبادیران عرضه شد.

وحید فرتاشوند، مدیرعامل شرکت دانش بانیان فرسوت تهیز و عضو هیئت مدیره دانشگاه الزهرا(س) در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری آنا گفت: این دستگاه با استفاده از فناوری جدید عصاره گیاهان را استخراج می کند.

به گفته وی گرمایش کارخانه باعث کاهش کیفیت کارخانه می شود.

مجری طرح با تاکید بر اینکه استخراج با این دستگاه باعث حفظ کیفیت کارخانه می شود، گفت: این امر باعث می شود که فناوری به کار رفته در این دستگاه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در طراحی و ساخت این دستگاه از فناوری مدرن اولتراسوند استفاده شده است، خاطرنشان کرد: سونوگرافی موجی است که بالاتر از حد شنوایی انسان بوده و قدرت بالایی دارد.

وی با اشاره به مکانیسم عملکردی دستگاه تصریح کرد: زمانی که گیاه دارویی مورد نظر در آب قرار می گیرد و موج ساطع می شود و به دلیل قدرت بالای آن در هر ثانیه 20 هزار بار به آب برخورد می کند. آب زده شده و به این ترتیب ماده موثر داخل گیاه استخراج می شود.

فرتاشوند با اشاره به روش بالمیل گفت: یک سری توپ های فلزی و سرامیکی داریم که کوبیده می شوند، انگار با هاون کوبیده می شوند. بافت.

مدیرعامل این دانش بنیان تصریح کرد: این محصول یک محصول ژنریک است و شرکت های دارویی و شیمیایی مشتری آن هستند. به عنوان مثال یکی از مشتریان ما یک شرکت رنگ مو است و یکی از کاربردهای آن عصاره گیری است و به صورت صنعتی نیز در بازار موجود است، عصاره های به دست آمده با این محصول در سال جدید وارد کشور ما شده است.

وی تصریح کرد: این محصول بسیار تجاری است و علاوه بر شرکت های کوچک، شرکت های بزرگ نیز این محصول را خریداری و استفاده می کنند. قیمت این محصول به میزان مصرف و ظرفیت تولید بستگی دارد.

دکمه بازگشت به بالا