طرح تحول مشهد، گامی برای محرومیت‌زدایی

مشهد

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، در حال حاضر 11.5 درصد از کل ساختمان های ناپایدار کشور در استان خراسان رضوی است که این منطقه را در زمره مناطق آسیب دیده ترین سازه های کشور قرار می دهد.

به گزارش میجیک، بر اساس آخرین آمار 166 هزار هکتار زیرساخت ناکارآمد در کشور وجود دارد که 66 هزار هکتار آن آسیب دیده و 22 میلیون و 500 هزار نفر را در خود جای داده است.

استان هایی مانند خراسان رضوی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، اصفهان و تهران از جمله مناطقی هستند که با پدیده فرسودگی ساختاری، حاشیه نشینی و مناطق شهری ناکارآمد مواجه هستند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، ۱۱.۵ درصد از ساختمان‌های ناپایدار کشور در استان خراسان رضوی است که طرح تحول حاشیه‌نشینی مشهد و همچنین ارائه بسته مشوق‌های شهرسازی از جمله برنامه‌های حذف است. کمبودها این استان

محرومیت از خدمات زیربنایی و روبنایی در 70 محله مشهد

محمد آیینی – مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران – با بیان اینکه مشهد بیشترین جمعیت حاشیه نشینی را دارد، افزود: تقریباً 70 محله مشهد خدمات زیربنایی دریافت نمی کنند و ستاد نوسازی شهری مشهد برای آنها برنامه طرح تحول حاشیه نشینی در نظر گرفته است. ما در تلاش هستیم تا با همکاری تمامی دستگاه ها خدماتی با سرعت بالاتر ارائه دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: طرح توسعه حومه مشهد اولین برنامه اقدام مشترک اعضای ستاد بازآفرینی شهر مشهد در دولت سیزدهم است که برای شهر مشهد نوشته شده است. که در پایان مرداد ماه اعلام شد و امروز شاهد عملکرد خوب طرح هستیم که بر اساس گزارش رئیس ستاد بازآفرینی شهر مشهد بیش از 55 درصد از فعالیت ها و پروژه ها محقق شده است. در این راستا.

به گفته آئینی، هشت پروژه در دهه فجر در مشهد، نیشابور، سبزوار و همجوار خلیل آباد در استان خراسان رضوی افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به خراسان رضوی، فاز اول پروژه «بازوی شرقی تقاطع مصلی» در مشهد به بهره برداری رسید.

همچنین عملیات احداث مسیر شرقی مصلی و تقاطع غیر همسطح با راه آهن با هدف اتصال این مسیر به بلوار حر و ایجاد دسترسی جدید برای ساکنان شهر شهید رجایی و شهید باهنر از حومه. . مشهد در حال اجراست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا