شناسایی و احصاء ۴۵۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد وزارت نیرو در خراسان رضوی

خراسان رضوی | ناسا

میجیک/ خراسان رضوی معاون برنامه ریزی و اقتصاد انرژی وزیر نیرو گفت: طی تفاهم نامه ای بین استانداری خراسان رضوی و وزارت نیرو در خصوص تولید دارایی های مازاد، 5 قطعه زمین در حوزه برق و 3 قطعه زمین در حوزه آب شناسایی شد. . با برآورد 4500 میلیارد تومان محاسبه شده است.

یزدان رضایی در گفت وگو با میجیک، هنگام اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت اجرای پروژه های آب و برق، بسته مهمی برای توسعه این بخش تهیه شده است که به تصویب وزارت نیرو و نیرو رسیده است. استانداری خراسان رضوی و البته بسته بعدی نیز در همین فصل تهیه و اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای تامین اعتبارات لازم برای پروژه های آب و برق استان راه های مختلفی وجود دارد و می توانیم با حضور استاندار خراسان رضوی بسته توسعه اقتصادی آب و برق را تکمیل کنیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با اشاره به اینکه برنامه های مختلف کوتاه مدت، اضطراری و بلندمدت تامین آب شهر مشهد بررسی شده است، افزود: کارشناسان شرکت های آب و آب و فاضلاب منطقه ای شرکت‌هایی از مشهد و استان برای رفع نگرانی‌های جامعه در خصوص کاهش بارندگی و ارتقای کیفیت خدمات، طرح‌های متعددی را اجرا کرده‌اند که توصیه می‌کنند این پیشنهادات بررسی و تصویب شود.

رضایی خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود وقت با جهاد گام هایی برداشته شده است و با لطف خداوند و توجه امام رضا(ع) طرح و پروژه به خوبی پیش خواهد رفت.

وی افزود: البته نقش مردم و زائران در رعایت الگوی مصرف آب موثر است. همچنین کشاورزان محترم می بایست با توجه به شرایط بارندگی و حجم ورودی به منبع آب در چارچوب سهمیه مندرج در پروانه بهره برداری از چاه اقدام به برداشت آب نمایند.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو با اشاره به موضوع رونق اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد: در بحث رونق اقتصادی آب و برق استان در گام اول از تسهیلات مالی خارجی استفاده شود. با مبلغ تقریبی 3 هزار و 500 میلیارد تومان مصوب و افتتاح می شود و با دقت انجام می شود و پروژه برق استان منتفع می شود.

رضایی تصریح کرد: استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی از جمله بند م ماده ۲۸ و ظرفیت در اختیار دولت محترم برای تامین مالی پروژه های اولویت دار، اضطراری و کوتاه مدت آب و برق استان در اولویت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا