شناسایی رابطه بین چرخه های عادت ماهیانه و میگرن – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران | ناسا

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از سلامتی سطح هورمون زنانه استروژن در طول قاعدگی در نوسان است که می تواند باعث افزایش پپتیدهای مرتبط با ژن شود. کلسی تونین (CGRP) این پروتئین رگ های خونی مغز را گشاد می کند، که بخشی از آبشار حوادثی است که منجر به میگرن می شود.

دکتر”بیانکا رافائلسرپرست این مطالعه و متخصص علوم اعصاب در دانشگاه برلین در آلمان گفت: زنان مبتلا به میگرن در طول قاعدگی نسبت به زنان بدون میگرن، سطوح CGRP در خون و مایع اشک‌شان بالاتر است.

رافائل او گفت: «قبل از نتایج خواهش كردن تحقیقات بیشتری در مورد نقش CGRP در میگرن قاعدگی مورد نیاز است.

وی گفت: زمانی که فرآیند دقیق مشخص شد، می توان استراتژی های درمانی مناسبی را توسعه داد. در سال های اخیر، داروهای جدید میگرن ساخته شده اند که CGRP را هدف قرار می دهند.

رافائل او می گوید: «خبر خوب برای زنان مبتلا به میگرن قاعدگی این است که علائم در دوران بارداری بهبود می یابند و دفعات آن پس از یائسگی کاهش می یابد.

برای این مطالعه، محققان سطح CGRP را در خون و اشک 180 زن با سابقه میگرن، از جمله زنان با چرخه های قاعدگی منظم، کسانی که از داروهای ضد بارداری خوراکی استفاده می کردند و زنانی که یائسه شده بودند، اندازه گیری کردند. خواهش كردن انجام می دهند

آنها CGRP را در طول قاعدگی و تخمک گذاری در زنان با چرخه منظم ماهانه اندازه گیری کردند خواهش كردن آنها CGRP را در دوره های بدون هورمون انجام دادند و در بین زنانی که از قرص های ضد بارداری خوراکی استفاده می کردند و زنان یائسه تصادفی، هورمون دریافت کردند. خواهش كردن تبدیل شود. سطوح CGRP با گروه دیگری از زنانی که میگرن نداشتند مقایسه شد.

این مطالعه نشان داد که زنان مبتلا به میگرن و سیکل های منظم ماهانه غلظت CGRP بالاتری در طول بارداری نسبت به زنان بدون میگرن داشتند.

در مقابل، زنانی که از داروهای ضد بارداری خوراکی استفاده می‌کردند و آنهایی که یائسه شده بودند، سطوح مشابهی از CGRP را در گروه‌های میگرنی و غیر میگرنی داشتند.

محققان معتقدند که این یافته ها به کشف نقش هورمون ها در سردردهای میگرنی کمک می کند.

به گفته محققان، در حالی که نتایج مطالعه نیاز به تایید دارد، واضح است که آزمایشات بالینی برای بررسی نقش CGRP برای درمان حاد و پیشگیرانه میگرن قاعدگی مورد نیاز است.

دکمه بازگشت به بالا