شعار برای فوتبال زنان کافی نیست!

با صعود تیم ملی فوتبال بانوان به مرحله دوم مقدماتی المپیک پاریس، پیش بینی می شود فدراسیون فوتبال برنامه مناسبی را برای آماده سازی این تیم ارائه کند اما پس از گذشت حدود یک ماه از دور اول مسابقات رقابت. ، هنوز خبری از اردو و اعلام برنامه ها نیست.

به گزارش میجیک، مرحله نخست رقابت های فوتبال بانوان المپیک 2024 پاریس اواسط فروردین ماه امسال برگزار شد و تیم ملی ایران در گروه B این رقابت ها با پیروزی و تساوی مقابل میانمار به دور دوم راه یافت. میزبان، و حالا باید به دور دوم برود. دومین تورنمنت که در اکتبر 2023 (8 آنلاین تا 8 آبان 1402) برگزار می شود باید آماده شود اما با گذشت حدود یک ماه از این مسابقات هنوز خبری از برنامه های تیم ملی نیست. ضمن اینکه مرحله دوم بسیار سخت است و نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد زیرا 12 تیم برتر آسیا حضور دارند.

تیم ملی قبل از دور اول وضعیت خوبی نداشت. اردوها دیر برگزار شد، تیم مشکلات زیادی داشت، بازی های تدارکاتی برگزار نشد و ایران فقط برای اینکه در رنکینگ فیفا مشکلی نداشته باشد راهی میانمار شد و شاید فدراسیون هم چندان به این تیم خوشبین نباشد. در چنین شرایطی وارد مرحله دوم خواهد شد. .

بیشتر بخوانید:

صعود تیم ملی بانوان ایران به دور دوم انتخابی المپیک + فیلم گلها

فقط شعار برای فوتبال بانوان کافی نیست!

اردوگاه تظاهرات

اردوهای ملی آنقدر دیر برگزار شد که شاید باید دوباره شروع شود. مریم آزمون سرمربی تیم 31 بازیکن را از 3 تا 8 اسفندماه یعنی 19 روز مانده به مسابقات به اردو فراخواند و اردوی دوم که مربوط به محموله است در تعطیلات نوروزی برگزار شد.

البته اردوی چند روزه ارزش فنی در آماده سازی تیم ندارد و نمی توان در مدت زمان کوتاهی برنامه های فنی و تاکتیکی را اجرایی کرد. حتی این زمان هم برای هماهنگی تیم کافی نیست و شاید تنها فایده آن تشکیل رسمی تیم ملی باشد. بنابراین در دور دوم فدراسیون باید با برنامه ریزی دقیق اقدام کند.

با توجه به اینکه لیگ تا قبل از سال جدید به پایان می رسد، ملی پوشان این فرصت را دارند تا در ابتدای لیگ جدید تمرینات با کیفیتی را برگزار کنند تا برای دور دوم آماده شوند زیرا این مرحله با حضور 12 تیم برتر برگزار می شود. در آسیا نمی توانید برای ورود به این رقابت به شانس وابسته باشید.

بیشتر بخوانید:

بازیکنان معترض دیر به اردوی تیم ملی فوتبال بانوان می آیند

گولان حواشی در تیم ملی

اردوی تیم ملی قبل از مرحله اول حواشی زیادی بر سر راه 14 بازیکن در نامه ای به کادر فنی تیم ملی دارد که از مشکلات مالی، کمبود امکانات، عدم تمهیدات لازم برای جابجایی انتقاد کردند. بازیکنان و اعلام کردند که در اردو شرکت نخواهند کرد. البته کادر فنی در نهایت بازیکنان را متقاعد کرد که به تیم بیایند و اردو برگزار شود، اما فاطمه عادلی که نامه را به سایر بازیکنان نوشته بود، تیم را ترک کرد!

برای تیمی که در بین بهترین های آسیا و در تورنمنتی با اهمیت انتخابی المپیک شرکت می کند، حاشیه زهر است. فدراسیون، کادر فنی و همچنین بازیکنان باید همدل باشند، البته در شرایط فعلی که فدراسیون فوتبال به قسمت بانوان توجهی ندارد این کار بسیار سخت است.

بازیکنان سال‌ها درخواست‌های حقوقی حل‌نشده داشتند و گاهی اوقات بدتر می‌شود. سابقه مدیریتی تاج در قسمت بانوان خوب نیست و اگر برگردانده شود، فوتبال بانوان موفق نخواهد بود.

فقط شعار برای فوتبال بانوان کافی نیست!

شعارها کافی نیست

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پیش از اعزام تیم ملی به میانمار در جمع بازیکنان ملی پوش حاضر شد و با آنها به گفتگو پرداخت. وی درباره این دیدار گفت: بازیکنان حق اعتراض دارند، به دوستانم گفتم هیچکس حق اعتراض به زنانی که در مورد لباس یا چیزهای دیگر اعتراض می کنند ندارند، اینها فرزندان ما هستند و باید بهترین شرایط را خوب فراهم کنیم. آنها این کار را می کنند.”

به راحتی می توان مطالبات و اعتراضات بازیکنان اصلح را در نظر گرفت اما باید دید عملکرد فدراسیون تاج چگونه ادامه دارد و حالا که تیم ملی به دور دوم رسیده است، چه رویکردی در پیش خواهد گرفت. تاج در ابتدای کارش قول حمایت از دسته بانوان را داد اما مهم این است که برای رسیدن به این هدف گام بردارد و چه زمانی بهتر از انتخابی المپیک!

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا