سفر هیأت عربستانی به ایران

سفر | عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت از سفر هیئتی از عربستان به ایران برای بررسی مسائل فنی و امنیتی خبر داد و گفت: پس از بررسی این هیئت، وضعیت سفر عمره مشخص می شود.

به گزارش میجیک، سید عباس حسینی – رئیس سازمان حج و زیارت – در برنامه ریزی و هماهنگی شورای حج و مأموریت، انگیزه سفر هیئت سعودی به ایران بررسی مسائل فنی و امنیتی و بازدید از فرودگاه امام خمینی (ره) و مشهد است و افزود: با اعلام بازگشت و تفحص این هیئت، وضعیت سفر عمره روشن خواهد شد و مردم در جریان قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب – نماینده ولی فقیه در امور زیارتی و زیارتی. رئیس این شورا با بیان اینکه اقدامات قبلی عربستان در حوزه عمره باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم و تشکل های حج و حج شد، گفت: امیدوارم با حل مشکل این وضعیت جبران شود. و اینکه زائران ایران در برنامه ریزی، اعزام و راهنمایی های مناسب همراه با زائران سایر کشورها تجدید نظر کنند تا هر چه سریعتر در این سفر معنوی حضور پیدا کنند.

در حالی که قرار بود اعزام زائران ایرانی به عمره پس از حدود هشت سال وقفه از 22 دی ماه 1402 آغاز شود، سازمان هواپیمایی به دلیل عدم دریافت مجوز پرواز از عربستان سعودی به تاخیر افتاد. سخنگوی سازمان هواپیمایی چندی پیش اعلام کرد: «هیچ مشکل فنی برای اعزام زائران عمره به عربستان وجود ندارد و مشکل اصلی صدور مجوز پرواز از عربستان به توافقاتی بین سازمان‌های هواپیمایی دو کشور مربوط می‌شود. به طرق مختلف حل می شود.” در حال رایزنی هستیم.»

آخرین آمار ثبت نام حج

در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت همچنین اعلام شد که حدود 32 هزار نفر مبلغ اولیه را برای اعزام به حج آتی پرداخت کرده اند. غلامرضا رضایی – نماینده حج و عمره سازمان حج و زیارت – روند ثبت نام حج تمتع در آینده را خوب ارزیابی کرد و از اعلام اولویت های جدید تا تکمیل سهمیه استانی خبر داد.

نماینده سازمان حج و زیارت گفت: برنامه حج 1403 بر اساس زمان بندی در حال ادامه است و به ویژه اعلام نرخ ارز برای تعیین هزینه نهایی حج و نقل و انتقال ارز مورد نیاز برای پوشش آن ضروری است. هزینه در عربستان سعودی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا