زنده ماندن از حمله قلبی در سال‌های جوانی برای زنان سخت‌تر است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون Net، بر اساس تحقیقات جدید، عوامل خطر زمینه ای ممکن است دلیل این مشکل باشد.

محققان خواستار آگاهی بیشتر در مورد حملات قلبی در زنان جوان، از جمله علائم منحصر به فرد و درمان مورد نیاز هستند.

دکتر”میتسوکی ساوانا“، سرپرست تیم تحقیقاتی مرکز بیمارستان پناهگاه جدید کانکتیکاتهمه چیز با آگاهی عمومی از پیشگیری از حمله قلبی و برنامه های غربالگری برای شناسایی عوامل خطر سنتی قبل از حمله قلبی شروع می شود. بسیاری از مردم فکر می کنند که سکته قلبی فقط برای افراد میانسال یا مسن اتفاق می افتد، که این درست نیست.

ساوانا وی در بیانیه ای گفت: مردم باید توجه داشته باشند که سکته قلبی در زنان جوان نیز ممکن است رخ دهد و علائم غیرعادی داشته باشد.

حملات قلبی دوم و درد قفسه سینه مربوط به قلب دلایلی هستند که باعث می شوند زنان پس از اولین حمله قلبی خود به بیمارستان بازگردند.

بر اساس این مطالعه، این تفاوت بیشتر در بستری غیر قلبی مشاهده شد.

محققان با استفاده از داده‌های یک مطالعه حمله قلبی بر روی افراد 18 تا 55 ساله، به مشکل بستری شدن در بیمارستان برای بیش از 24 ساعت در سال پس از حمله قلبی پرداختند.

این مطالعه شامل بیش از 2000 زن و تقریبا 1000 مرد بود.

بیماران به دلیل حملات قلبی مکرر یا درد قفسه سینه مربوط به قلب؛ نارسایی قلبی؛ آریتمی; بیماری دریچه و سکته مغزی در بیمارستان بستری می شوند. او همچنین به دلیل مشکلات نامرتبط از جمله مشکلات گوارشی، خونریزی و مشکلات روانی در بیمارستان بستری شد.

ساوانا وی گفت: محققان بر این باورند که زنان جوانی که دچار حمله قلبی می شوند، بار بیشتری از عوامل خطر را نسبت به مردان دارند.

وی بیان کرد: به طور کلی زنان جوان قبل از یائسگی برای جلوگیری از سکته قلبی توسط هورمون استروژن محافظت می شوند اما برای غلبه بر این حفاظت فیزیولوژیکی عوامل خطر بیشتری مانند چاقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، مصرف سیگار و … انباشته می شود. تاثير گذار قبلا، پیش از این.”

زن نیز چاقی، نارسایی دارد پر سر و صدا قلبی، سکته قبلی و بیماری کلیوی. احتمال بیشتری داشت که درآمد کمتر، سابقه افسردگی و وضعیت سلامت ضعیف تری نسبت به شرکت کنندگان مرد در این مطالعه داشته باشند.

ساوانا وی گفت: برای زنان، کنترل عوامل خطر بیشتر پس از ترخیص دشوارتر است. کنترل عوامل خطر برای پیامدهای بدتر، از جمله حملات قلبی مکرر، درد قفسه سینه مرتبط با قلب، و سایر بیماری ها آترواسکلروتیک مثل سکته است.”

این مطالعه نشان داد که میزان بستری شدن به هر دلیلی در طی یک سال پس از ترخیص برای زنان 34.8 درصد و برای مردان 23 درصد بود. دلیل اصلی بستری شدن زنان در بیمارستان مربوط به قلب است.

محققان تاکید می کنند که این یافته ها نیاز به استراتژی های پیشگیری ثانویه را برای کاهش بستری شدن در بیمارستان های مرتبط با عروق نشان می دهد. کرونا و تحقیقات بیشتر در مورد علل بستری شدن در بیمارستان غیر قلبی آنها نشان می دهند.

دکمه بازگشت به بالا