مطالب میجیک

احتمال مرگ زنان به دلیل حمله قلبی بیش از مردان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگاران آنلاین هلث دکتر سارا هال، نویسنده این مطالعه از بیمارستان دانشگاه کپنهاگ در دانمارک گفت: «زنان و مردان در مطالعه ما زمانی که پس از حمله قلبی دچار حمله قلبی شدند، ویژگی‌های بالینی مشابهی داشتند.

شوکه شدن کاردیوژنیک یا حمله قلبی یک وضعیت تهدید کننده زندگی است، زمانی که قلب به طور ناگهانی نمی تواند خون کافی را برای تامین اکسیژن به اندام های بدن پمپ کند. معمولاً در اثر یک حمله قلبی بزرگ ایجاد می شود. تخمین زده می شود که تا 10 درصد از بیمارانی که دچار حمله قلبی می شوند، ناحیه بزرگی از قلب را تحت تأثیر قرار می دهند. اثر او همچنین دچار حمله قلبی شد.

فقط نیمی از بیمارانی که شوک قلبی را تجربه می کنند زنده می مانند. هدف از این مطالعه بررسی تفاوت در درمان و ایمنی بین مردان و زنان مبتلا به حمله قلبی و شوک بود.

این مطالعه شامل بزرگسالانی بود که بین سال‌های 2010 تا 2017 در دو مرکز تخصصی در دانمارک بستری شدند. اطلاعات در مورد مشخصات بیمار، درمان و مرگ میر او ظرف 30 روز از مدارک پزشکی خارج شد.

در مجموع 1716 بیمار حمله قلبی با شوک قلبی در این مطالعه وارد شدند که از این تعداد 438 (26%) زن بودند. میانگین سنی زنان 71 سال در مقایسه با مردان 66 سال بود.

زنان بیشتر از مردان برای اولین بار در یک بیمارستان محلی بستری شدند (41٪ از زنان در مقابل 30٪ از مردان)، در حالی که مردان بیشتر در معرض حمله قلبی سرپایی بودند (25٪ از زنان در مقابل 48٪). مرد).

زنان برای زندگی کوتاه مدت و بلندمدت کوچکتر از مردان هستند. در 30 روز پس از حمله قلبی، تنها 38 درصد از زنان در مقایسه با 50 درصد از مردان، هنوز زنده هستند. پس از 8.5 سال، 27 درصد از زنان هنوز زنده هستند، در حالی که این رقم در مردان 39 درصد است.

دکتر هال گفت: “شواهد اضافه کنید.” آه تو نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد زنان مبتلا به مشکلات حاد قلبی بیشتر از مردان علائم غیر اختصاصی مانند تنگی نفس، حالت تهوع، استفراغ، سرفه، خستگی و درد در ناحیه پشت، فک یا گردن را تجربه می کنند. این ممکن است یکی از دلایلی باشد که چرا زنان در مطالعه ما بیشتر از مردان در ابتدا در بیمارستان های محلی به جای متخصصان درمان شدند. افزایش درک این موضوع که زنان ممکن است علائم دیگری از درد قفسه سینه داشته باشند تاخیر انداختن تشخیص و درمان را به حداقل می رساند و ممکن است پیش آگهی را بهبود بخشد ببخش»

به گفته محققان، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا مردان و زنانی که دچار حمله قلبی می‌شوند می‌توانند از اقدامات مختلف بهره ببرند، مورد نیاز است.

دکمه بازگشت به بالا