روایت رویش انقلاب در اصفهان در خانه شهید خرازی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اصفهان

دفتر خبر آنلاین – گروه استانی – عاطفه حلبی ساز: اصفهان یکی از مراکز انقلاب است، شهری که نه تنها مردان، بلکه زنان و کودکان در آن در تولید تأثیرگذار هستند و همه در حد توان به انقلاب دین داده اند.

زهرا کامکار از پیشگامان انقلاب بود که در سال 57 تنها 12 سال داشت. زبان آموز او کلاس پنجم است د وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین درباره نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در تظاهرات علیه رژیم شاه، زنان و کودکان پیشرو بودند و مردم پشت سر می‌رفتند، زیرا با وجود اینکه کودکان و زنان بودند. ، افسران به ندرت اسلحه به دست می گرفتند، هرچند که شهید بودند

وی در پاسخ به این سوال که اعتراض از چه زمانی خانوادگی شد، تصریح کرد: همیشه اعتراضات خانوادگی وجود دارد و همه اعضای خانواده به چاپ تراکت، بسته بندی و توزیع آن کمک می کنند و از ابتدای سال 57 اقدام به این شکل رایج شد. برادرم برای روز کوکتل از لیوان استفاده می کرد مولوتف و اعتراض از شب به روز تمدید شده است.

این بانوی پیشکسوت انقلاب اعلام کرد که به همراه مادرم و مادر و دختر خاله شهید خرازی که در یک محله و در همسایگی یکدیگر زندگی می کردند به تظاهرات علیه شاه پیوستم و به منزل شهید خرازی نقل مکان کردیم. و از آنجا اعتراض شروع شد و به محله های دیگر کشیده شدند.

وی به بصیرت و روشنفکری مادران آن دوران پرداخت و افزود: مادران اگرچه خانه دار آن دوران بودند، اما روشنفکر و باهوش بودند و در کنار مردان نقشی بی بدیل در تظاهرات شرکت ها و پیروزی شرکت ها بر جای گذاشتند. انقلاب..

آبیاری تکه های پیکر دانش آموزان شهید در چادر مادرم

کامکار با اشاره به خاطره ای تلخ گفت: وقتی دست مادر بازارچه را گرفتم بیدآباد برای شرکت در تظاهرات از کنارش گذشتیم و در حین خروج از مدرسه به سر جوانی شلیک کردیم. احمدیه در بازار با هم روبرو شدیم و تکه های سر جوان روی چادر مادرم افتاد و همه در آن لحظه رنج کشیدند. مان سخت بود و چهره شاه را در ذهن ما نفرت انگیزتر کرد.

وی ادامه داد: جوانان امروز شاید چنین صحنه هایی را ندیده باشند، اما دیده ایم که پر می شوند، ایستاده اند و فداکاری می کنند و نمی توان ساکت و بی تفاوت بود.

این بانوی پیشکسوت انقلاب خاطرنشان کرد: شاید همیشه کاستی هایی وجود داشته باشد که اگر یاد بگیریم الان در تمام انقلاب های دنیا هست و زمانی مدینه فاضله بود اما اگر مشکلات و چالش ها را زیر ذره بین بگذاریم و مردم را بزرگ کنیم. ، ما عامل ضعیف شدن می شویم. با احتیاط خوب نیست

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ساکن کوچه ای هستم که 13 شهید انقلاب را تامین کرده است، گفت: در زیرزمین منزل شهید حسینی ماشین تحریر گذاشته و از آنجا اخبار امام را چاپ و تکثیر و در مناطق دیگر پخش می کنند. . نمی دانم ساواک از کجا فهمید و یک روز عصر مردی درشت اندام به دیوار خانه آمد و برادرم را به همراه دیگر جوانان محله دستگیر کرد.

کامکار با اعلام اینکه پس از دستگیری برادرش مادرم دچار سکته مغزی و فلج شد، افزود: 22 بهمن 57 با پیروزی انقلاب مردم به زندان رفت و آزاد شد و برادرم با بدنی پر از آثار سوختگی و سیگار آزاد شد و در 49 سالگی که جانباز شیمیایی بود به شهادت رسید.

بانوی پیشکسوت این انقلاب که خودیاری است گفت: سال سوم دبیرستان بودم که مجروحان جنگ را مداوا می کردم و جوانان زیادی را دیدم که در آخرین لحظات ظاهر شدند. شهادت است و در آنجا به خدای خود قول می دهم که پاسدار و پیرو خون او باشم و شاید این سخنان به چشم جوانان امروزی نباشد.

وی گفت: در آن زمان جوانان زیر 18 سال را به جنگ نمی بردند و من سعی کردم دانش آموز ممتاز باشم چون خانم مجتهد امین می گفت ما به افراد تحصیل کرده نیاز داریم.

دکمه بازگشت به بالا