راه ورود دختر تنیس‌باز ایران به گرنداسلم استرالیا

استرالیا

تکلیف تنیسورهای ایرانی برای حضور در گرند اسلم جوانان استرالیا با اعلام رده بندی ژانویه 2024 مشخص می شود.

به گزارش میجیک، ماندق فرزامی تنیسور زن ایرانی می خواهد مانند مشکات الزهرا صافی جواز حضور در گرند اسلم جوانان را کسب کند.

فرزامی با حضور در مسابقات بین المللی مختلف امتیاز کسب کرد و جایگاه خود را در رده بندی جوانان ارتقا داد. تنیسور 17 ساله ایرانی در حال حاضر در رده 279 جهان قرار دارد.

128 نفر اول این رده بندی نامزدهای گرند اسلم هستند. در تاریخ 1 ژانویه 2024، رنکینگ جهانی به روز می شود و افراد بالای 18 سال از این رتبه بندی حذف می شوند، بنابراین ممکن است با حذف این افراد، فرزامی بتواند جایگاه خود را ارتقا دهد و واجد شرایط شود. کسب گرند اسلم استرالیا همچنین امتیاز مسابقات جوانان j200 که در کیش برگزار می شود می تواند به فرزامی برای حضور در گرند اسلم استرالیا کمک کند.

اگر فرزامی نتواند به گرند اسلم استرالیا راه پیدا کند، با گرفتن امتیاز از سایر تورنمنت ها این شانس را دارد که به گرند اسلم فرانسه برسد.

فدراسیون ایران نام مانداج فرزامی را برای حضور در گرند اسلم استرالیا به ثبت رسانده است اما 14 روز مانده به آغاز این مسابقات، جدول افتتاحیه و اصلی این مسابقات مشخص می شود. فدراسیون ایران با فدراسیون استرالیا مکاتبه کرده است تا برای فرزامی دعوتنامه ای برای انجام بخشی از کارهای مربوط به ویزا ارسال کند.

پیش از این مشکات الزهرا صافی اولین تنیسور زن ایرانی بود که به گرند اسلم نوجوانان راه یافت و باید دید فرزامی می تواند دومین دختر ایرانی حاضر در این تورنمنت معتبر شود یا خیر.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا