راه اندازی جودوی بانوان ناشنوا

بانوان

سرمربی تیم ملی جودو ناشنوایان گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه قرقیزستان در شرایطی موفق به کسب مقام سوم شدیم که تنها یک ماه فرصت داشتیم تا تیم را آماده کنیم.

محمدرضا لویی مقدم در گفت وگو با میجیک، ضمن ارزیابی عملکرد جودوکاران ناشنوا در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار کرد: در شرایط بعد از المپیک برزیل جودوکاران را برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کنیم، اردو و برنامه تمرینی برای این مسابقات نداریم. جودوکاران تقریبا 9 ماه است و فقط ما می توانیم در یک ماه تیم را جمع کنیم.

وی گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا یک طلا، یک نقره و 3 برنز کسب کردیم که معتقدم عملکرد بسیار هیجان انگیز و دور از انتظار جودوکار است.

سرمربی تیم ملی جودوی ناشنوایان اضافه کرد: درست است که در المپیک 2 طلا، 2 نقره و 1 برنز کسب کردیم اما در شرایطی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شدیم که مجبور شدیم از تعویض های غایب استفاده کنیم. سال ها به دلیل عدم حضور بازیکنان اصلی در محدوده وزنی. جودو دور، بیایید از آن استفاده کنیم. مهرداد بوداغی حتی در وزن 60 کیلوگرم برای حضور در مسابقات باید در یک ماه 10 کیلوگرم وزن کم می کرد که تاثیری در عملکرد او نداشت.

مقدم خاطرنشان کرد: اگر مانند المپیک زمان بیشتری برای آماده سازی جودوکاران داشته باشیم قطعا می توانیم جایگاه بهتری کسب کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سال آینده میزبان مسابقات جهانی خواهیم بود، برای کسب عنوان قهرمانی باید دو وزن 81 کیلوگرم و 100 کیلوگرم را تغییر داد و نفرات بهتری را برای این دو وزن آماده کرد.

رئیس انجمن جودوی ناشنوایان در پایان به حضور بانوان در مسابقات جهانی نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تلاش برای شروع جودوی بانوان از سال آینده و فراهم شدن شرایط برای حضور در مسابقات جهانی و سپس المپیک. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا