برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

راهنمای خرید بخاری گازی آبسال

راهنمای خرید بخاری گازی آبسال

با نزدیک شدن به فصل زمستان باید به فکر خرید یک بخاری مناسب و خوب باشیم تا علاوه بر گرمایش اتاق، از نظر ایمنی نیز استانداردهای لازم را به طور کامل رعایت کند تا بتوانیم زمستان را با خیال راحت و در هر شرایطی پشت سر بگذاریم. نگران نباشید لذت ببریم اما اشتباهی که خیلی از دوستان مرتکب می شوند همیشه به دنبال زیبایی و برندهای خاص هستند. اما در خرید بخاری مراقب باشید، همیشه کارایی و ایمنی را در اولویت قرار دهید و توصیه های من را جدی بگیرید. در این مقاله قصد داریم هر آنچه که در مورد خرید بخاری گازی باید بدانید را به شما بگوییم و برای این منظور مشکل را در قالب یک سوال بیان می کنیم تا بیشتر کاربران فروشگاه اینترنتی گسترک متوجه شوند. البته قبل از شروع به توضیح برخی اصطلاحات و تعریف موارد استفاده در بخاری گازی می پردازم تا مطالب مربوط به خرید وسایل گرمایشی را بهتر مطالعه کنید.

کلمات کلیدی در برق گازی

تولید گرما یا ظرفیت حرارتی یا خروجی حرارت: مقدار حرارت تولید شده توسط بخاری و واحد آن کیلو کالری است و بسته به نوع بخاری گازی به ۷۰۰۰-۹۰۰۰-۱۰۰۰-۱۲۰۰۰ و بیشتر تقسیم می شود.

مزایای کلاس انرژی یا تولید گرما یا کلاس: مصرف انرژی هر بخاری را بر اساس حروف انگلیسی محاسبه کنید – هر چه استفاده از نیرو در A و منفی در Z بیشتر باشد.

برچسب انرژی: خطوط موازی در دسته انرژی موجود در لوازم خانگی. تا رده انرژی آن محصول کاملا مشخص شود.

در تصویر زیر دسته بندی انرژی و همچنین نماد انرژی را مشاهده می کنید.

راندمان برق: نسبت توان خروجی بخاری به ورودی آن

هیزم یا سرامیک: هیزم موجود در بخاری گازی تاثیری در افزایش یا کاهش تولید گرما ندارد و فقط گرما را در جهت مخالف هدایت می کند.

گاورنر: فشار گاز ورودی به بخاری را تنظیم می کند. و با تغییر فشار ورودی از خاموش شدن بخاری جلوگیری می کند.

ترموکوپل (سنسور حرارتی یا ترموسوئیچ): وظیفه تنظیم شعله گرمایش و اطمینان از خاموش شدن گرمایش در زمانی که شعله خیلی زیاد است یا بدنه گرمایش خیلی داغ می شود. همچنین اگر به هر دلیلی شعله خاموش شود، جریان گاز را محدود می کند.

سیستم ODS: هنگامی که سطح اکسیژن محیط به 18 درجه یا کمتر می رسد، بخاری خاموش می شود و هنگامی که سطح اکسیژن محیط دوباره مطلوب شد، به طور خودکار روشن می شود.

1- من میخواهم بخاری گازی بخرم، قبل از خرید چه توصیه ای به من دارید؟

قبل از اینکه تصمیم به خرید بخاری گازی بگیرید، دو نکته مهم و اساسی را در نظر داشته باشید، اولین مورد استفاده از تجربه دیگران است. بپرسید کدام نوع بخاری آزمایشات را گذرانده اند و کدام یک از نظر ایمنی و کارایی بهترین هستند. دوم اینکه مطمئن شوید که بخاری گازی خود را با توجه به متراژ خانه خود انتخاب می کنید و اگر بخاری گازی را انتخاب کنید که گرمای کمتر یا بیشتر از اندازه خانه شما تولید کند، در آینده با مشکل مواجه خواهید شد زیرا هر بخاری انرژی و انرژی مصرف می کند. تولید. گرمای خاص خودش را دارد.

2- چند رادیاتور داریم و کدام رادیاتور برای من مناسب است؟

در کل ما 3 نوع بخاری داریم یعنی. بخاری گازی، بخاری دیواری و بخاری برقی

بخاری های گاز طبیعی: گرمای بیشتری نسبت به سایر بخاری های موجود در بازار تولید می کنند و نصب و نگهداری از آنها آسان است. در مورد بخاری های دیواری جدا از مشکلات نصب و مونتاژ، قدرت تولید حرارت کاهش می یابد و فقط برای خانه ها و اتاق های کوچک مناسب هستند. تنها مزیت بخاری های دیواری این است که فضای کمتری را نسبت به بخاری های گازی کف اشغال می کنند. توان حرارتی E 7000 کیلو کالری اگر می خواهید از بخاری های دیواری بدون دودکش استفاده کنید، حتما در فضاهای باز مانند مغازه ها استفاده کنید و در فضاهای بسته مانند منازل، حمام، توالت و … توصیه نمی شود.

بخاری برقی: اگر قصد استفاده از این نوع بخاری را در فضاهای کوچک دارید، باید بدانید که این نوع بخاری مصرف فوق العاده بالایی دارد و بر اساس ولتاژ 1000-2000 ولت طراحی شده است. اگرچه راندمان حرارتی خالص آن 100 درصد است، باید به یاد داشته باشید که روش کنترل این نوع تبدیل باعث اتلاف انرژی می شود و از آنجایی که قیمت برق مصرفی در ایران بیشتر از گاز است، عموماً مقرون به صرفه نیست. .

نتیجه گیری: بخاری های گاز طبیعی بهترین انتخاب هستند و بخاری های بدون دودکش توصیه نمی شود.

3- بودجه من برای خرید بخاری محدود است، می توانید کمکم کنید بهترین گزینه را بخرم؟

بله حتما. قیمت بخاری گازی بر اساس نکات زیر تعیین می شود.

هر چه ظرفیت حرارتی بخاری بیشتر باشد، هزینه خرید نیز بیشتر می شود. ظرفیت گرمایش بخاری 7000، 12000، 10000، 90000 و بیشتر می باشد (واحد آن کیلو کالری است).

اگر بخاری از فلز سنگین ساخته شده باشد و رنگ آن غیر قابل اشتعال باشد باز هم باید هزینه فوق پرداخت شود.

4- چگونه با توجه به متراژ منزل بخاری گازی بخریم؟

اولین روش پیشنهادی ما بر اساس یک فرمول ریاضی است. ابتدا مساحت هر متر مربع خانه خود را در 3 ضرب کنید و جواب معادله بالا را حفظ کنید و از طرف دیگر مقدار گرمای تولید شده توسط دستگاه گرمایشی را بر حسب کیلو کالری بر 24 تقسیم کرده و نتیجه را با هم مقایسه کنید. پاسخ معادله مرحله اول مقایسه است، اگر اختلاف کم باشد گرمایش بالایی مناسب است.

به عنوان مثال مساحت خانه ما 165 متر مربع است و قصد داریم یک بخاری گازی مناسب به متراژ 165 متر مربع بخریم.

165 متر مربع x 3 = 495

12000 تقسیم بر 24 = 500

می بینید که تفاوت بین این دو عدد 5 است و گاز به اندازه کافی برای این منطقه گرم است.

روش دوم پیشنهادی مبتنی بر تجربه گذشته است.

50 متر مربع = بخاری گازی با ظرفیت حرارتی 5-6 هزار کیلو کالری. بخاری های دیواری نیز برای این منطقه مناسب هستند.

مساحت 50 تا 70 متر مربع = بخاری گازی با ظرفیت حرارتی 7 تا 9 هزار کیلو کالری

برای فضاهای 70 متر مربع و بیشتر = گرمایش گازی با ظرفیت حرارتی 12000 کیلو کالری

برای فضاهای بزرگ مانند سالن پذیرایی به بخاری هایی با شومینه نیاز دارید.

نکته: هرگز مدل بخاری گازی را با ظرفیت گرمایش اشتباه نگیرید، هر دو کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند.

5- بخاری بدون دودکش یا دودکش برای من مناسب است؟

بخاری های گازی بدون دودکش دارای سیستم ایمنی ODS هستند. (ODS به تعبیر مهم بخاری توضیح داده شده است) اما نکته مهمی که برای بخاری های بدون دودکش باید در نظر داشته باشید این است که شما فقط مجاز به استفاده در خارج از منزل با تهویه خوب و به شدت در داخل خانه هستید. ممنوع است، مانند: حمام، شربت خانه و پارکینگ، حمام و زیر پله ها و همچنین اتاق خواب و اتاق زیر شیروانی. (گرمایش بدون دودکش باعث افزایش گازها به دلیل انتشار مونوکسید کربن و دی اکسید کربن در جو و در نتیجه مسمومیت افراد می شود).

نتیجه: توصیه می کنم از بخاری گاز طبیعی با دودکش استفاده کنید. و فقط در فضاهای باز و فضاهای کوچک از بخاری های بدون دودکش استفاده کنید.

6- تفاوت سنسور حرارتی (ترموکوپل) در بخاری های گازی با سیستم ODS چیست؟ و کدام یک بهتر است؟

یک بخاری گازی باید به هر دو سیستم مجهز باشد. اما برخی از شرکت های تولید کننده بخاری، سیستم ODS را نادیده می گیرند و فقط از ترموکوپل (ترموسوئیچ) استفاده می کنند. ODS نقش کنترل اکسیژن هوا و خاموش کردن بخاری را دارد (هنگامی که اکسیژن هوا به 18 درجه و کمتر می رسد) در حالی که ترموکوپل یا سنسور دما فقط در زمانی که شعله بیش از حد زیاد است نقش خاموش کردن بخاری را دارد. بدن بیش از حد داغ است، بیش از حد گرم می شود، مسئول اتر است و با خاموش شدن شعله جریان گاز ورودی را قطع می کند و طبیعتاً بهتر از سیستم ODS (جلوگیری از گازهای مردم) است. طبق قانون استاندارد کشور ترموکوپل اجباری است و بیش از 90 درصد بخاری های موجود در بازار مجهز به ترموکوپل هستند در حالی که سیستم ODS که نقش مهم تری را ایفا می کند تنها بر روی 50 درصد بخاری های گازی نصب می شود. در بازار بود

نتیجه گیری: ODS بهتر از ترموکوپل است – هنگام خرید بخاری گازی، اصرار بر داشتن دو سیستم داشته باشید.

7- بخاری های شومینه گازی ( شومینه گازی ) بهتر است یا معمولی ؟

برخی از معایب بخاری های کوره ای شامل موارد زیر است.

اگر برخی از گازهای تولید شده مشتعل نشوند و در نتیجه به عنوان عناصر سمی در محیط منتشر شوند، می تواند خطرناک باشد. آنها همچنین در صورت ترکیب با هوای روغنی بر روی حساسیت تنفسی و چشم تأثیر می گذارند.

آنها نسبت به بخاری های معمولی هوا را بیشتر خشک می کنند.

جو افزایش می یابد و فاجعه برای مردم اجتناب ناپذیر است

نتیجه: بخاری های شومینه صرفا جنبه زیبایی دارند و هیچ نقشی در افزایش یا کاهش بازده حرارتی ندارند. توصیه می کنم از بخاری های گازی معمولی استفاده کنید.

8- کدام بخاری گازی مصرف انرژی بیشتری دارد؟

تقریبا همیشه در بازار ایران وجود ندارد. 30 درصد انرژی در بخاری های دودکشی و 50 درصد در بخاری های شومینه ای از بین می رود. لازم به ذکر است که تمامی بخاری های موجود در بازار باید دارای برچسب انرژی باشند در غیر این صورت از استاندارد پایینی برخوردار هستند.

توجه: رادیاتورهایی با بازده انرژی بیش از 70 درصد ممکن است انتخاب خوبی باشند.

نتیجه: بخاری های دودکش بهترین بازده انرژی را دارند.

9- آیا نوع گاز مصرفی برای همه اجاق گازها یکسان است؟

خیر ما دو نوع گاز داریم. گاز NG (شهری) و گاز LPG (آب) باید بخاری مورد نیاز خود را با توجه به نوع گاز مصرفی منزل خود انتخاب کنید.

خط آخر: یک بخاری گازی بر اساس نوع گاز مصرفی در خانه خود بخرید.

نکاتی برای نگهداری از بخاری

1- هنگام نصب بخاری

– قبل از استفاده از بخاری باید یک بار توسط سرویس مجاز بررسی شود تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود.

– گرد و غبار باید به طور کامل حذف شود.

2- هنگام مونتاژ بخاری

– هنگام نگهداری بخاری پس از زمستان، گرد و غبار آن حذف شود.

– انتهای درپوش و شیر گرمایش را حتما ببندید.

– به هیچ وجه آبگرمکن را نشویید (تا زمانی که قطعه کاملاً خشک نشده است آن را مونتاژ نکنید) مگر زمانی که قطعه برای تعمیر توسط مرکز مجاز خارج شده و باید آن را بشویید.

– بخاری را به طور کامل در پارچه یا پلاستیک بپیچید تا از ورود باران یا برف و زنگ زدگی جلوگیری شود.

نکات ایمنی برای بخاری گازی

– استفاده از بخاری گازی در حمام و توالت اکیدا ممنوع است و مساحت اتاق خواب باید بیش از 12 متر مربع باشد.

– انتهای دودکش باید حداقل یک متر بالاتر از سقف باشد.

– روکش H شکل در برابر جریان باد مقاوم بوده و از نفوذ باد به داخل لوله جلوگیری می کند.

– هنگام نصب دیگ تمام لوله ها و مسیرهای دودکش را بررسی کنید.

– از شلنگ گاز بیشتر از 150 سانتی متر استفاده نکنید و جنس شلنگ باید لاستیکی باشد (شلنگ لاستیکی را ماهی یکبار تعویض کنید).

– حتما با استفاده از بست های فلزی لوله گاز را در ابتدا و انتهای لوله گاز کاملا محکم کنید.

– هنگامی که بخاری روشن است، لوله باید کاملا داغ باشد، در غیر این صورت بلافاصله با خدمات مشتری تماس بگیرید. زیرا گازهای سمی و دود می توانند وارد محیط شوند.

– از چندین بخاری بدون دودکش به طور همزمان استفاده نکنید.

– پنجره ها و درهای اتاق را هر از گاهی کمی باز کنید تا هوای آزاد و اکسیژن بیشتری جلوی بخاری باشد.

– اجاق گاز باید توسط سرویس کار مجاز نصب شود.

– مطمئن شوید که CO (موناکسید) باید از طریق دودکش از ساختمان خارج شود. از آنجایی که CO (مونوکسید) بی بو و بی رنگ و غیر قابل تشخیص است و علائم آن برای انسان سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ است، باید سریعا پنجره ها را باز کرده و با هماهنگی با واحد فروش، بخاری را عیب یابی کنید.

– از قرار دادن سر دودکش در آب خودداری کنید، زیرا دود در آب حل و جذب نمی شود. و فقط به محیط گسترش می یابد، که می تواند بسیار خطرناک باشد.

– اگر متوجه شدید که بخاری شما کاملا روشن نیست یا نور آبی روشن نیست. اطمینان حاصل کنید که هوا و اکسیژن کافی به بخاری نرسد.

– هر چند هفته یکبار درپوش دودکش بخاری را چک کنید.

– درپوش دودکش روغن بخاری را تنظیم می کند و از ورود باران و برف به لوله گرمایش جلوگیری می کند.

– لوله های آکاردئونی به مرور زمان شل می شوند. و بدون داشتن پیچ اشتباه از محل اتصال دودکش و بخاری خارج می شوند.

– هرگز به جای بخاری معمولی از شومینه استفاده نکنید.

توجه داشته باشید که طبق قوانین و مقررات ساختمانی عنوان 17، دودکش می تواند برای چندین دستگاه گرمایشی استفاده شود، اما ساختمان باید دارای پروانه مهندسی و مجوز آتش نشانی باشد.

– خرید بخاری با سیستم ODS.

دکمه بازگشت به بالا