حل مسائل جامعه با گفت‌وگومحوری و تلفیق اندیشه‌های حوزه و دانشگاه

زرقان رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد؛

حل مسائل | دانشگاه

سراج الدین محبی گفت: با محوریت گفت و گو و تلفیق اندیشه های حوزه و دانشگاه می تواند مشکلات جامعه را حل کند.

به گزارش خبرنگار گروه استانی آنا از زرقان، نشست اتاق فکر «نقش وحدت حوزه و دانشگاه در تبیین گام دوم انقلاب اسلامی» با حضور مدیریت و دانشجویان برگزار شد. حوزه علمیه عباساله شهرستان زرقان و هیئت مدیره و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی زرقان.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان تصریح کرد: ما حوزه و دانشگاه را جدا از هم نمی دانیم و برای رسیدن به اهداف مشترک با هم و در یک مسیر هستیم.

سراج الدین محبی گفت: دانشگاهیان و حوزه های علمیه بخشی از مردم هستند و همواره قشر مورد اعتماد جامعه هستند، امیدواریم این جلسات با بحث و گفتگو و با تفاهم به رفع مشکلات مهم جامعه و ارتقای سطح علمی، فرهنگی و آموزشی کمک کند. و دانشگاه ها این مهارت های شهروندان است که آینده کشور را رقم می زند.

به مسائل جامعه به شیوه ای گفت و گو محور رسیدگی کنید و ایده های حوزه و دانشگاه را یکپارچه کنید

وی افزود: با ورود فناوری به زندگی آحاد جامعه و حرکت مردم به سمت جامعه الکترونیک، آمادگی داریم حوزه های علمیه را در تمامی زمینه های علمی، فناوری و پژوهشی ظرفیت ارائه دهیم.

مدیر حوزه علمیه عباساله همچنین با اشاره به آیه سوره مجادله درباره اهمیت علم و داشتن علم خاطرنشان کرد: نظر قرآن کریم و متون روایی از شخصیت علمی و شخصیت علمی یا به تعبیر قرآن که علم دارد، دارای احترام و مرتبه و مقام است.

علیرضا صادقی گفت: علم در اسلام حدی ندارد و به تعبیر پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند علم را باید در جاهای دور هم جستجو کرد و در. گام دوم، علم و دانش را بر هر مسلمان اعم از زن و مرد واجب دانست.

وی گفت: حادثه سوم حد معلم را برمی دارد، حتی اگر فرد مسلمان نباشد، از او علم می گیرد و در نهایت محدودیت زمان طلب علم و علم را از گهواره تا گور می برد.

مدیر حوزه علمیه عباسصالح با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه بسیار مهم است، ادامه داد: باید به این مهم اهمیت داد چرا که در دانشگاه تخصص هایی وجود دارد که در حوزه نیست و بالعکس وجود دارد. تخصص های حوزه علمیه حوزه ای که در دانشگاه نیست و این دو مکمل یکدیگر هستند.

صادقی خواستار همکاری بیشتر برای گسترش فرهنگ و معارف اسلامی در منطقه و برگزاری ایستگاه آزاد اندیشی و بکارگیری طلاب در دانشگاه شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا