تنش آبی در ۱۳ روستای مازندران/۱۵ درصد آبهای سطحی استان جمع‌آوری می‌شود

مازندران

میجیک/مازندران مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران میانگین جمع آوری آب های سطحی استان را 15 درصد اعلام کرد و در این بخش نسبت به کشور عقب هستیم.

بهزاد بر زاده چهارشنبه 29 دی ماه در اولین رویداد جام رسانه امید مازندران که با سه رویکرد تبیین جهاد، خدمت جهادی و ایجاد امید با همکاری بسیج رسانه و شهرک صنعتی مصطفی خمینی در ساری، گفت. : با وجود کمبود بودجه در مازندران، می توانیم با کمک کمیته برنامه ریزی، استاندار و سپاه کربلا به یک شرکت برتر در خدمت به کشور تبدیل شویم.

مدیرعامل مازندران ابفا گفت: این استان با جمعیت 3.4 میلیون نفری از 15 ٪ از آب سطحی و 85 ٪ سفره های زیرزمینی استفاده می کند و افزود: آب سدهای شهید رجائی ، صالحی مازندرانی و مژران از آب سطحی تأمین می شود. استانی که دارای 422 دهانه چشمه است و 741 حلقه چاه از منابع آب استانی محسوب می شود.

به مدیریت آب های سطحی بروید

برارزاده با تاکید بر اینکه باید به سمت مدیریت آب های سطحی برویم، تصریح کرد: میانگین جمع آوری آب های سطحی در کشور 53 درصد و در مازندران 15 درصد است و این کاهش بر استان ما حاکم است.

با توجه به وضعیت رودخانه در استان مازندران ، وی گفت: مازندران برای داشتن میزبان خوب به آب مناسب نیاز دارد ، اما با این ساختار ، ارائه خدمات مناسب برای جمعیت شناور 15 تا 20 میلیون نفری که وارد این استان می شوند امکان پذیر نیست .

برارزاده افزود: از گلوگاه تا رامسر با 66 بسته خدمات ارائه می دهیم.

وی با بیان اینکه مازندران از نظر خدمات ارائه شده یک کلانشهر ملی است، گفت: 967 هزار و 500 متر آب انبار مورد نیاز استان است اما اکنون 583 هزار و 500 متر مکعب مخزن داریم و 384 هزار و 400 متر کمبود داریم. متر مکعب مخازن

این مسئول با اعلام اینکه برای جمعیت فعلی یک هزار و 389 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم آب خلیج فارس را به مرکز کشور برسانیم، تنش آبی را برطرف می کنیم.

فشار آب در 13 روستای مازندران

برازاده از تنش آب در 13 روستا در مازندران یاد کرد و گفت: 19 مجتمع آبرسانی و 200 روستای مازندران با همکاری دفتر مرکزی امام حسن موجتابی (AS) و ارتش کارالا خدمات در شهرهای استانی ارائه می دهند.

به گفته برارزاده، دغدغه خدمات رسانی به هزار و 350 روستای مازندران وجود دارد که در گام دوم کاهش 600 روستا، خدمات آبرسانی انجام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا