تصویب طرح افزایش تولید نفت خام شرکت ملی نفت

افزایش تو | افزایش تولید

در جلسه شورای اقتصاد عمومی، طرح ارائه گزارش از آخرین وضعیت طرح معرفی شده برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی و همچنین طرح افزایش تولید نفت خام توسط شرکت ملی نفت ایران بررسی و تصویب شد. . .

به گزارش میجیک، در این دیدار که به ریاست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیران نفت، دولت، اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، انرژی، صنعت و… معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان مربوطه حضور داشتند، کلیات طرح ارائه آخرین وضعیت 6 طرح معرفی شده برای استفاده از 5.5 میلیارد دلار تسهیلات مالی خارجی بررسی و تصویب شد.

در ادامه این جلسه، طرح افزایش تولید نفت خام توسط شرکت ملی ایران و همچنین طرح کاهش مصرف فرآورده های نفتی بررسی، تصمیم گیری و تصویب شد که بر اساس این طرح، تولید نفت کشور افزایش می یابد. از 3.6 میلیون بشکه به 4 میلیون بشکه در روز بر اساس طرح جهش تولید نفت خام کشور اجرا می شود و با اجرای این طرح میزان تولید نفت خام در کشور 400 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

در طرح افزایش تولید نفت خام شرکت ملی ایران با سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری تنها در سال 1403 و با افزایش 400 هزار بشکه ای در روز معادل 7 میلیارد درآمد نفتی برای کشور، این طرح در نشست تا این سرمایه گذاری بزرگ نفتی با اولویت مشارکت مردمی انجام شود و حل شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا