اقتصادی

افزایش روزانه ۱۶ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: با اجرای طرح حفظ و افزایش تولید میدان های اسفند و سیوند، تولید نفت کشور 16 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

به گزارش میجیک، محسن خجستمهر امروز در مراسم بهره برداری از برنامه ریزی برای حفظ و افزایش تولید میدان های اسفند و سیوند اظهار داشت: این میادین در استان هرمزگان در منطقه جزیره سیری و نزدیک به بندرلنگ قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه میدان های اسفند و سیوند یکی از پیچیده ترین میدان های دریایی از نظر بهره برداری و اجرا هستند، افزود: شرکت نفت قاره ایران این پروژه را با موفقیت مدیریت کرد و شرکت پتروایران نیز با حداکثر پوشش این پروژه را اجرا کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مجموع سرمایه گذاری این پروژه را 110 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در این پروژه 12 حلقه چاه حفر شد و بیش از 84 درصد این پروژه ساخت ایران است و از کالاهای داخلی استفاده می شود.

خجستمهر با بیان اینکه با اجرای این طرح تولید نفت کشور 16 هزار بشکه افزایش یافت، ادامه داد: این طرح شامل طرح هایی برای حفظ و افزایش تولید است که بخشی از آن از ابتدای دولت سیزدهم اجرایی شده است. هنوز در حال استفاده است.

به گزارش میجیک، طرح حفظ و افزایش تولید میدان های اسفند و سیوند امروز همزمان با ایام خجسته دهه فجر توسط جواد اوجی وزیر نفت اجرایی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا