تشکیل شورای اصناف کشور با حضور روسای پیشین اتاق اصناف ایران 

اتاق اصناف | اصناف کشور

رئیس اتاق اصناف ایران از تشکیل شورای اصناف کشور با حضور رئیس سابق اتاق اصناف و همچنین پیگیری امور استانی در سفرهای استانی خبر داد.

به گزارش میجیک، حسین طاهر محمدی در مراسم گرامیداشت روز ملی اصناف اظهار کرد: اتاق اصناف ایران با رویکردی جدید فعالیت خود را آغاز کرده است. با آغاز به کار شورای دوره هشتم با دو چالش مواجه هستیم. چالش اول برگزاری درست و مناسب روز ملی صنف و چالش دوم بحث مالیات است. علیرغم مشکلاتی که تجربه کردیم، با تلاش هیئت مدیره، توافق خوبی با سازمان امور مالیاتی انجام شد.

وی افزود: می توانیم در این مدت کوتاه درخواست اتحادیه صنف مبنی بر تغییر رویکرد تعیین و محاسبه مالیات در اجرای تبصره های ماده 100 را با همکاری ریاست محترم کمیسیون اقتصادی پیگیری کنیم.کمیسیون مجلس و برخی از نمایندگان این کمیسیون و وزیر اقتصاد و دارایی امیدواریم با توجه به مطالب ارسالی به وزارت اقتصاد و در فرصت های باقی مانده به نتیجه بهتری در جهت کمک به اصناف کشور برسیم. دارایی، مالیه، سرمایه گذاری.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در دوره جدید اقدامات و برنامه ها و زیرساخت های موثری داریم که برخی از آنها قبلاً اعلام شده است، گفت: یکی از برنامه ها اولاً گردهمایی پیشکسوتان کشور یا به عبارتی گردهمایی مردم کشور با رهبران گذشته کشور است. این اقدام موثر با استفاده از تجربه و روشن شدن افق پیش روی ما برای تصمیم گیری به نفع جامعه صنفی خواهد بود.

طاهیرمحمدی تصریح کرد: اولین مصوبه هیات مدیره جدید شفاف سازی امور اتاق بازرگانی ایران است که از طریق سامانه اتوماسیون اداری در اختیار تمامی اعضای هیات نمایندگان قرار می گیرد. در مقابل تحریم ها و شرایط سخت اقتصادی اقدام و اقدامات موثر انجام دهیم.

رئیس اتاق اصناف ایران نیز گفت: در این مقطع زمانی با حضور در بازارهای دو استان و دیدار با تشکل های صنفی برای بررسی از نزدیک به موفقیت کمی دست پیدا کرده ایم.

محمدمهدی قرادران نماینده صنعت عمومی وزارت صلح نیز در این جلسه اظهار داشت: اصناف در گران فروشی نقشی ندارند و اگر التهابی در بازار وجود داشته باشد قربانی اصلی اصناف هستند.

به گفته وی، اتاق بازرگانی ایران با ظرفیت 401 اتاق بازرگانی و 7 هزار و 500 واحد صنفی و بیش از 7 میلیون کارگر در اتحادیه، ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال و توسعه تولید کشور و در واقع دارد. تعداد واحدهای صنفی در کشور بیشتر از کارخانه هاست و حل مطالبات و مشکلات اصناف باید در اولویت قرار گیرد.

برادران با بیان اینکه در حال حاضر 6900 واحد تولیدی در کشور فعال است، تصریح کرد: وجود اصناف تولیدی می تواند با رویکردی نوین که دانش پایه و تولید صنفی را می بیند به صنایع کوچک به ویژه شهرهای صنعتی کمک کند و می تواند بستر مناسبی برای این امر باشد. کار کردن زنجیره تولید صنایع کوچک منجر به پایداری صنایع بزرگ می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا