بیانیه شورای فرهنگی و اجتماعی زنان درباره مسمومیت دانش‌آموزان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران | فرهنگی و اجتماعی

به گزارش خبرگزاری آنلاین، شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در خصوص مسمومیت دانش آموزان دختر اطلاعیه ای صادر کرد. شرح بیانیه به شرح زیر است؛

پس از فتنه شدیدی که عربستان، پهلوی، رجوی و صهیونیست ها در ماه گذشته با هدف ایجاد مشکلات امنیتی، اختلافات قومیتی، دو قطبی سازی و کشتار و ضرب و شتم دختران با برگزاری جشن زیبای فرشته و جشن تکلیف دخترانه در حضور مقام معظم رهبری مدظله. . عالیه و حضور حماسی مردم عزیز ایران به ویژه دختران نوجوان در 31 بهمن برای رد ادعاهای دروغین دشمن در جنگ مشترک، اکنون با پروژه ای به نام عینیت بخشی برای جهت دهی و هدایت افکار مردم است. و با هدف ایجاد شبهه سعی در طرح اتهامات واهی به دین و حکومت دارند و با ایجاد جنگ روانی و ساتو که در واقع اجرای پروژه براندازی در کشورهای مختلف است، تردید در حاکمیت را آغاز کردند. پروژه مسمومیت دانش آموز دختر

این بیانیه می افزاید: تردیدی نیست که ردپایی از دشمنان جمهوری اسلامی ایران و بزرگان آن وجود دارد. زیرا چند هفته پیش که هنوز موج مسمومیت به تهران نرسیده بود، سرکرده منافقین خبر فوری این پروژه دست ساز و ورود آن به تهران را در توئیتر منتشر کرد و اخیراً سفیر دولت خبیث انگلیس شد. تداوم قول بدهند و باید پاسخگوی این نگرش در مجمع بین المللی حقوق بشر باشند و دلایل این پیش بینی و همه چیز را توضیح دهند دالی کسانی که از ایجاد تشویش و نگرانی در ذهن دختران در فضای واقعی و مجازی و ادامه و توسعه طرح هایی که جنایت علیه بشریت توصیف می شود حمایت می کنند، باید در تریبون قانونی پاسخگوی اقدامات خود باشند.

این کشورها پس از مشاهده تأثیر آهنگ «سلام کمنده» بر کشورهای تحت ستم و سرکوب، دوباره وارد عمل شدند و با ایجاد رعب و وحشت مرتبط با مسمومیت دانش آموزان، اقدام به تعطیلی مدارس کردند. جالب است که مخالفان این پروژه شایعات قبلی را با عبارت “کارشو اصطلاحات دیگر برای ایجاد موانع برای تحصیل دختران درخواست دادن و سعی کرد نظام اسلامی را به مخالفت با تحصیل دانش آموزان دختر متهم کند. با نگاهی به آمار تعداد فارغ التحصیلان زن، متخصصان زن، بانوان ورزشکار و… توجه جمهوری اسلامی به عزیزان را ثابت می کند.

به عنوان مثال، بر اساس گزارش WEF (مجمع جهانی اقتصاد) در مورد آموزش، ایران از نظر حقوق برابر تحصیلی برای پسران و دختران و عدالت آموزشی در رتبه اول جهان قرار دارد و طبق گزارش سازمان ملل متحد، ایران قبل از انقلاب یک کشور بوده است. یکی از بی سوادترین کشورها از نظر زنان است، اما اکنون یکی از باسوادترین کشورهای جهان است. به کمتر از 10 درصد در سال 1389 و در واقع 90 درصد زنان ما باسواد هستند.

بر اساس این بیانیه، نسبت دانش آموزان دختر به تعداد دانش آموزان، از حدود 25 درصد در دهه 50، گاهی به بیش از 50 تا 60 درصد می رسد. نسبت اساتید و اساتید زن در دانشگاه های دولتی از حدود 14 درصد در دهه 50، تا 30٪ روشن دهه 90 رسید

تعداد رشته های ورزشی بانوان از 7 رشته در سال 1357 به 38 رشته در 20 سال اول انقلاب افزایش یافت و تعداد مربیان ورزش زن نیز افزایش یافت و از 9 مربی به 35000 مربی رسید. تعداد داوران زن نیز از 7 نفر به 16000 نفر افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش 2000 برابری تعداد داوران زن است و تعداد ورزشگاه های اختصاصی بانوان پس از انقلاب اسلامی 30 برابر شده است.

فدراسیون ورزشی فعال است رشته زنان از 1 به 49 فدراسیون افزایش یافته اند. مدال های کسب شده توسط زنان در مسابقات بین المللی از 2 مدال در ابتدای انقلاب به بیش از 800 مدال رسیده است. از نظر امید به زندگی برای زنان، طبق گزارش WHO (سازمان بهداشت جهانی)، ما از همه کشورهای جهان پایین تر هستیم. منطقه به جز افغانستان، ما از همه کشورهای آمریکای جنوبی ارزان تر، از همه کشورها ارزان تر هستیم. که از اتحاد جماهیر شوروی جدا شد. چه زمانی که الان از خیلی از کشورهای دنیا بالاتر هستیم و از 57 سال به بیش از 77 سال رسیده ایم.

پزشکان متخصص مرد 3 برابر، اما پزشکان زن 12 برابر افزایش یافتند. افزایش نسبت پزشکان متخصص زن از 15 درصد به 40 درصد و افزایش نسبت پزشکان متخصص زن از 9 درصد به 30 درصد و افزایش نسبت پزشکان متخصص زن در رشته زنان و زایمان از 16 درصد به 98 درصد افزایش یافته است.

شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده ضمن تشکر از دستور رئیس جمهور به وزارت کشور و نهادهای ذیربط برای رسیدگی به سند حقوق و مسئولیت‌های زنان در خصوص حق سلامت جسمی و روانی در شخص، خانواده و رابطه با توجه به ویژگی های زنان در مراحل مختلف زندگی و مسئولیت حمایت از حق سواد عمومی، ارتقای امکانات آموزشی و آموزشی برای همه دختران و زنان، از نهادهای ذیربط درخواست های زیر را داریم.

نهادهای امنیتی و بهداشتی باید هر چه زودتر منشا این آلودگی و مسمومیت و نحوه انتشار و تاثیر آن بر سلامت دختران عزیزمان را شناسایی و با عوامل و عوامل ایجاد آن برخورد قاطع قانونی انجام دهند.

وزارت آموزش و پرورش از طریق انجمن های اولیا و مربیان و رسانه های مختلف، والدین و مردم را از ابعاد مختلف این حادثه آگاه کرده و در تلاش است تا آگاهی و آرامش و امنیت خانواده را تامین کند. باور نکردنی شاهزاده خانم هایی که به آنها احترام می گذارم زبان آموز بر اساس نظر پزشکان و کارشناسان، آرامش خود را حفظ کرده و با افزایش دانش و توان علمی و اتخاذ تصمیمات مناسب، این پروژه دشمن را شکست خواهند داد.

دکمه بازگشت به بالا