بسته خبری شامگاه ۱۴ فروردین میجیک/ حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق در صدر اخبار

با گذشت یک روز از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در پایتخت سوریه، این موضوع همچنان بر سر زبان هاست.

به گزارش میجیک، عصر روز سه شنبه 23 فروردین 1403 خبرنگاران میجیک اخباری را تهیه و تولید کردند که در ادامه بررسی می شود:

رئیسی: عاملان جنایات جدید رژیم صهیونیستی مجازات خواهند شد/ گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و سوریه

سیاسی- سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه فوق العاده شورای دولت که برای بررسی جدول بودجه 1403 برگزار شد، جنایت تروریستی جدید رژیم صهیونیستی در بمباران کنسولگری ایران در پایتخت سوریه دلیل بر عدم ارتکاب این امر است. رژیم جنایتکار با رعایت موازین، مقررات، قراردادهای بین‌المللی و اصول بشردوستانه، پیامی اخلاقی به همه جهان داد و گفت: عاملان و حامیان این جنایت بزرگ به سزای مجاهدین اسلامی خواهند رسید و به سزای همان عمل ننگین خواهند رسید. .

بسته خبری ایسنا در شامگاه ۲۳ فروردین/ حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق در راس اخبار قرار دارد.

سیاسی- سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه اقدامات دیوانه وار جدید رژیم صهیونیستی را آخرین تلاش این رژیم در حال مرگ تشریح و تشریح کرد. اصول انسانی و بین المللی رعایت نمی شود و مایه تاسف است که آمریکا و برخی کشورهای غربی همچنان از این رژیم حمایت مالی، تسلیحاتی و رسانه ای می کنند. اسد در این گفتگوی تلفنی بر لزوم حمایت از محور مقاومت و مجازات این رژیم جنایتکار تاکید کرد.

سیاسی- محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در پیامی حمله ناجوانمردانه رژیم جنایتکار صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهید سردار زاهدی و گروه مستشاران و شهروندان سوریه و لبنان را تسلیت گفت. وی بر خلاف تمامی توافقات بین المللی گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق خلاف عملکرد هر کشور مستقل و با عزت است. اما طبیعتاً می توان از رژیم دروغین صهیونیستی چنین جنایاتی را انتظار داشت. زیرا در عرصه بین المللی نه اعتباری دارند و نه اعتباری در بین ملت های جهان با کشتار وحشیانه کودکان.

سیاسی- حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس شورای اسلامی شهر ضمن محکومیت شدید حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، با صدور پیامی اعلام کرد: سفارت هر کشوری خاک و بخشی از خاک محسوب می‌شود. کشور، خاک آن کشور» و اظهار داشت: اقدام جنون وحشتناک و جدید رژیم صهیونیستی هزینه و انتقام سنگینی دارد و رژیم منحوس باید منتظر انتقام پشیمان کننده سرزمین های اشغالی باشد.

بسته خبری ایسنا در شامگاه ۲۳ فروردین/ حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق در راس اخبار قرار دارد.

نشست شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق

جهان- شورای امنیت سازمان ملل بعدازظهر سه شنبه در پی نامه ایران و درخواست روسیه در خصوص حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق تشکیل جلسه داد. معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه در ابتدای این دیدار ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، بر لزوم حفاظت از این هیئت تاکید کرد. وی همچنین خواستار خویشتن داری و پرهیز از تنش در خاورمیانه شد و اظهار داشت: اشتباه محاسباتی منجر به درگیری های بیشتر در سوریه، لبنان، فلسطین و خاورمیانه می شود.

جهان- حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار پاسخ مناسب و شفاف شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت جنایت جدید رژیم صهیونیستی در حمله تروریستی به کنسولگری شد. . بخشی از سفارت کشورمان در دمشق.

جهان- وزارت امور خارجه جمهوری قزاقستان در بیانیه ای حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق پایتخت سوریه را محکوم و تاکید کرد که حمله به اماکن دیپلماتیک ناقض اصول و موازین حقوق بین الملل است. .

جهان- وزارت امور خارجه ترکیه در پیامی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه را محکوم و ابراز نگرانی کرد که اقدامات رژیم اشغالگر به درگیری بیشتر در منطقه منجر شود.

جهان- آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد. گوترش همچنین خواستار پیشگیری و کاهش تنش شد.

بسته خبری ایسنا در شامگاه ۲۳ فروردین/ حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق در راس اخبار قرار دارد.

جهان- نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه در حاشیه نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو در شانگهای در دیدار با علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ایران حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کرد و اقداماتی را در نظر گرفت که باعث خارج شدن تنش از کنترل شود.

جهان- جان کربی، مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که ایالات متحده هیچ نقشی در حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه نداشته است.

جهان- جنبش النجباء عراق با صدور بیانیه ای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را نقض آشکار عرف دیپلماتیک و توافقات بین المللی و همچنین اعلان جنگ علیه جمهوری اسلامی دانست. ایران، و بار دیگر بر موضع خود برای حمایت از ایران در حق دفاع از خود تاکید کرد. او خودش را نشان می دهد و نسبت به توهین واکنش نشان می دهد.

تجارت خارجی انجام شده بیش از 153 میلیارد دلار در سال 1402 / میانگین مصرف 120 میلیون لیتر بنزین در 13 روز اول بهار 1403

اقتصادی- محمد رضوانی فر، رئیس گمرک ایران در گزارشی از افزایش 2.6 درصدی تجارت خارجی کشور (کل واردات و صادرات) به 153 میلیارد و 170 میلیون دلار در سال 1402 خبر داد. به گفته وی، از این میزان 86 میلیارد و 890 میلیون دلار به صادرات شامل نفت، برق، خدمات فنی مهندسی و تجارت چمدان و 66 میلیارد و 280 میلیون دلار به واردات اختصاص دارد.

بسته خبری ایسنا در شامگاه ۲۳ فروردین/ حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق در راس اخبار قرار دارد.

اقتصادی- شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گزارشی اعلام کرد که از ابتدای نوروز تاکنون به طور متوسط ​​120.8 میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد داشته است. بر اساس این گزارش در نهم اسفند ماه سال 1402 (آخرین روز سال گذشته) بیش از 152 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که رکوردی بی سابقه در مصرف بنزین در سراسر کشور است.

اقتصادی- علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن چند فرمانده و مستشاران نظامی ایران چهره وحشیانه خود را به جهانیان نشان داد. .

نمایش بیلبوردهای “انتقام می گیریم” در پایتخت در پاسخ به جنایات صهیونیست ها/ 50 درصد از زمین های کشاورزی کشور تامین شد

اجتماعی- همزمان با حمله وحشیانه روز گذشته رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت گروه مستشاری نظامی ایران، شهرداری تهران در قالب ستاد «سپاه قدس» شعار «انتقام خواهیم گرفت» را منتشر کرد. به زبان عبری و انگلیسی با تصویر 5 نفر از رهبران نظامی ارتش اسرائیل در مقابل 10 سفارتخانه خارجی در پایتخت نمایش داده شد.

بسته خبری ایسنا در شامگاه ۲۳ فروردین/ حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق در راس اخبار قرار دارد.

اجتماعی- حسن بابایی معاون رئیس کل دادگستری و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در صدمین جلسه شورای توسعه و تعالی سازمان ثبت از محدودیت 50 درصدی اراضی کشاورزی کشور خبر داد. و عمل، و «برنامه ریزی» و «هوشمندسازی» در اولویت است. سازمان ثبت مهم در سال 1403.

اجتماعی- پس از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت چند مستشار نظامی ایرانی در این جنایت، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پیامی تاکید کرد: این اقدام تروریستی نشان دهنده آن است. دامنه وحشت رژیم صهیونیستی و نیروهای تروریستی آن بی پایان و شرم آورتر از همیشه است.

اختتامیه سی و یکمین نمایشگاه قرآن بدون سرپوش / توصیه معلم ارتباطات درباره رویکرد رسانه ها به فریب 13

فرهنگ و هنر سی و یکمین نمایشگاه قرآن بدون برگزاری اختتامیه به کار خود پایان داد. این نمایشگاه شامگاه چهارشنبه (10 فروردین 1403) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبستان امام خمینی (ره) افتتاح شد.

بسته خبری ایسنا در شامگاه ۲۳ فروردین/ حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق در راس اخبار قرار دارد.

فرهنگ و هنر حمید شکری خانقاه، استاد ارتباطات در گفت‌وگویی درباره داستان «دروغ 13» توسط یکی از هنرمندان زن سینما، یادآور شد: اخبار زیادی در رابطه با پدیده «دروغ 13» منتشر شده است. در یک سال گذشته و موارد مشابهی در دنیا وجود داشته است. دارد، تصریح کرد: برخی برای پاسخگویی به نگرانی های خود مطالب کذب تولید می کنند و تکذیب و تایید نمی کنند؛ این افراد را نمی توان مقصر دانست اما باید تقصیر آنها را رسانه ای کرد. که اخبار را به عنوان منبع موثق هدایت کننده افکار عمومی منتشر می کند.بنابراین برای اینکه رسانه اعتبار خود را از دست ندهد لازم است صحت خبر از منبع بررسی شود.

فرهنگ و هنر پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در دیدار با جمعی از هنرمندان که در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد، هنرمندان را صاحبان سازمان صدا و سیما و دستیاران ایجاد دوران جدیدی از تحول در سازمان صدا و سیما دانست. رسانه ملی و برنامه ریزی ها و تلاش های گسترده برای تقویت اقتدار رسانه ملی اشاره کرد. : تمرکز ما به طور جدی روی حوزه سرگرمی و تولید تئاتر است و محتوای تولیدی متنوعی را مد نظر داریم.

قیمت بلیت ورزشگاه آزادی تهران در سال 1403 افزایش یافت

ورزش ها- تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و دوم لیگ برتر میزبان مس رفسنجان است و بلیت فروشی این دیدار از امروز آغاز شده است. بر اساس اطلاعات درج شده در سامانه فروش الکترونیک بلیت مسابقات فوتبال در سال جدید، بلیت قسمت های مختلف ورزشگاه آزادی تهران افزایش یافته است به طوری که صندلی بانوان در طبقه دوم پشت دروازه 150 75 هزار تومان است. هزار تومان و جلوی غرفه با قیمت 250 هزار تومان هزار تومان به فروش می رسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا