مطالب عمومی

پوتین: اوکراین در حملات تروریستی اخیر در روسیه هم‌دستی داشته است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه گفت که او همچنان به دست داشتن اوکراین در حملات تروریستی اخیر در روسیه مشکوک است، اما اکنون به دنبال این است که چه کسی مسئول این حملات است.

به گزارش میجیک، پوتین در تماس تصویری با نیروی پلیس این ایالت گفت: این حمله توسط اسلام گرایان افراطی انجام شد.
وی از تلاش آمریکا و متحدانش برای حفاظت از گروه های نیابتی در اوکراین خبر داد و گفت که کی یف در این حمله تروریستی نقشی نداشته و داعش مسئول این حمله است.
رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه تروریست ها پس از این عملیات در حال حرکت به سمت اوکراین بودند، گفت: چه کسی آنجا منتظر است؟ بدیهی است که کسانی که از رژیم کیف حمایت می کنند نمی خواهند به عنوان همدست و حامی تروریسم شناخته شوند، اما هنوز سوالات زیادی وجود دارد.
پوتین ادامه داد: ما می خواهیم بدانیم چه کسی دستور داده است.
وی تصریح کرد که اوکراین پس از شکست در خط مقدم، بمباران غیرنظامیان در بلگراد و شلیک موشک به کریمه تلاش کرد از مرز روسیه عبور کند.
پوتین گفت: تمام این اقدامات که به وضوح منجر به حملات تروریستی شد، با هدف ترساندن روسیه و افزایش روحیه خود به منظور ادامه دادن به دستورات واشنگتن و جنگیدن بود.

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که در حمله روز جمعه به سالن کنسرت در حومه مسکو دست کم 60 نفر کشته و بیش از 145 نفر زخمی شدند. این حمله که مقامات روسیه در حال بررسی آن به عنوان تروریستی هستند، مرگبارترین حمله در سال های اخیر در روسیه است.

گروه دولت اسلامی مسئولیت حمله تروریستی مرگبار روز جمعه را بر عهده گرفت و در بیانیه ای اعلام کرد که جنگجویان داعش به تجمع بزرگی در حومه مسکو پایتخت روسیه حمله کردند. داعش نیز فرار نیروهایش را تایید کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا