با بورس در اوج آسمان!

بورس

شاخص کل بورس امروز رکورد تاریخی خود را تغییر داد و به بالاترین رقم ثبت شده در اقتصاد ایران رسید، رکوردی که می تواند خبر از روز خوب جدیدی در بازار سرمایه بدهد.

به گزارش میجیک، در دو سال گذشته بازار سرمایه پس از رکوردشکنی با محدودیت هایی مواجه شده است و اگرچه دولت در تلاش برای بازگرداندن ثبات به این بازار است اما خاطرات تلخ گذشته سرمایه گذاران را برای ورود به این عرصه مردد می کند. اکنون در ابتدای سال 1402 به نظر می رسد بهار جدیدی برای بازار سرمایه در راه است.

در راس روز: بازار سرمایه

شاخص کل بورس امروز می تواند 29159 واحد را به رقم 2119000 واحد اضافه کند. شاخص کل با همین وزن نیز با افزایش 7020 واحدی با 1.11 درصد رشد نسبت به روز گذشته رقم 637744 واحد را به ثبت رساند.

افزایش شاخص تنها خبر امروز بازار سرمایه نیست. اولین نماد قرارداد آتی شمش طلا در 29 اردیبهشت 1402 در بازار مشتقه بورس کالای ایران پذیرفته شد. این پیشنهاد از یکشنبه 20 آوریل آغاز خواهد شد.

تهیه ربع سکه نیز ادامه خواهد داشت. مدیر ارزی خدمات ارزی و مرکز مبادلات طلای ایران جزئیات اولین روز حراج ربع سکه در مرکز مبادلات ارزی را اعلام کرد که بر این اساس امروز 112 قطعه ربع سکه با میانگین قیمت 9 میلیون و 500 هزار فروخته شد. . تومان

تکلیف امروز: قیمت خودرو

پس از بحث در پایان سال گذشته در مورد قیمت خودرو مطرح شد، در روزهای ابتدایی کاری سال جاری، شورای رقابت اطلاعات جدیدی در این زمینه ارائه کرده است. مدیر روابط عمومی شورای رقابت از توافق بر سر قیمت کارخانه ای خودروهای مونتاژ نشده خبر داد. سپهر دادجوی توکلی در گفت وگو با میجیک، با اشاره به جلسه امروز شورای رقابت و تعیین قیمت کارخانه خودروسازی، اظهار کرد: امروز در کارگروه شورای رقابت پیشنهادات سازمان های حمایتی، کارشناسان خودرو و دانشگاهیان مطرح شد. در مورد قیمت کارخانه خودروسازی بررسی و تصویب شد. .

طراحی یکپارچه خودرو این نیز بر اساس قیمت تابلوی مسابقه تسویه می شود. سخنگوی وزارت حراست با اشاره به اینکه امروز (سه شنبه) جلسه تصمیم گیری درباره قیمت فروش کارخانه های خودروسازی برگزار می شود، ضمن تاکید بر اینکه فرمول قیمت خودرو را شورای رقابت تعیین می کند و قیمت خودرو بر عهده آن است. این شورا اعلام کرد خودروی عرضه شده در طرح فروش تلفیقی بر اساس قیمت در روز اعلام توسط شورا ارسال خواهد شد.

میجیک نیز از این وضعیت خبر داد بازار اجاره مسکونی پرداخت شده. بازار اجاره در حال حاضر نسبتاً آرام است. وام سپرده مسکن که از سه سال قبل از آغاز شیوع ویروس کرونا به مستاجران پرداخت شده بود، تا شهریور ماه امسال تمدید شد.

امروزه محبوب ترین پسته ایرانی است

امروز اخبار جدیدی در حوزه صادرات منتشر می شود. آخرین گزارش اتاق بازرگانی نشان می دهد که در سال گذشته میزان صادرات پسته ایران به اسپانیا به عنوان یکی از مهم ترین بازارهای پسته در اروپا، افزایش یافته است.

برخلاف پسته، بازار فرش ایران اما مثل قبل رونق ندارد. در سال 1401 تولید فرش دستباف 10 درصد، صادرات این محصول به کشورهای آسیایی 3 درصد و به آمریکا و اقیانوسیه 35 درصد کاهش یافت. فرش دستباف در این زمینه وجود دارد، بنابراین آمار صادرات در حال افزایش است. این صنعت هنری غیر واقعی است.

میوه ایرانی در صادرات نیز خبرهای جدیدی دارد. معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای درباره رفع ممنوعیت صادرات سیب و پرتقال به گمرکات کشور اطلاع دهید.

انجام روز: محدودیت های اینترنت را کاهش دهید

میجیک امروز گفتگو با وزیر ارتباطات، وضعیت آخرین پیگیری برای کاهش محدودیت های اینترنت را بررسی کنید. عیسی زارع پور درباره آخرین اطلاعات نامه دفتر رئیس جمهور مبنی بر رفع فیلترهای پلتفرم های خارجی، گفت: وزارت ارتباطات یا کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال مسئولیت ایجاد یا رفع محدودیت را ندارد. جناب آقای توانگر نماینده محترم تهران در مجلس شورای اسلامی نامه ای به دفتر رئیس جمهور نوشته و درخواست کرده است.

ایلان ماسک نیز امروز در طرف مقابل خبر می دهد. لوگوی پرنده آبی توییتر در صفحه اول و صفحه بارگذاری این شبکه اجتماعی با تصویر سگ شیبا اینو ژاپنی معروف به لوگوی Dogecoin جایگزین شده است. ایلان ماسک، مدیر عامل و مالک میلیاردر توییتر، این تغییر را در توییتی اعلام کرد. حساب رسمی Dogecoin در توییتر در پاسخ به این توییت نوشت: چقدر پول، چقدر سکه، چقدر ارز دیجیتال.

در بازار نفت تغییرات جدیدی نیز وجود دارد. قیمت نفت در روز گذشته به افزایش خود ادامه داد و تحت تاثیر تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید در معاملات بازار آسیا در روز سه شنبه افزایش یافت. نفت خام برنت با 41 سنت یا 0.5 درصد افزایش به 85 دلار و 34 سنت در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت با 41 سنت یا 0.5 درصد افزایش، هر بشکه 80 دلار و 83 سنت معامله شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا