با این هدفون انتخاب کنید به چه کسی گوش می‌دهید

هدفون

محققان با استفاده از هوش مصنوعی تعبیه شده در هدفون های تجاری موجود، سیستمی را ایجاد می کنند که می تواند صدای گوینده را از سر و صدای جمعیت پر سر و صدا تنها با نگاه کردن به یک فرد خاص جدا کند.

به گزارش میجیک، شنیدن یک نفر در یک محیط پر سر و صدا و پر سر و صدا که افراد زیادی در حال صحبت کردن هستند دشوار است. این امر به ویژه برای افرادی که کم شنوایی هستند صادق است. در حالی که سمعک های مدرن از فناوری حذف نویز استفاده می کنند، نمی توانند صدای پس زمینه را حذف کنند.

به گزارش نیواطلس، محققان دانشگاه واشنگتن (UW) راه حلی برای شنیدن بهتر صداها در محیط های پر سر و صدا ایجاد کرده اند. آن ها با استفاده از هدفون های معمولی حذف نویز مجهز به هوش مصنوعی، سیستمی را توسعه دادند که می تواند صدای بلندگوها را تنها با نگاه کردن به آنها تشخیص دهد.

شیام گولاکوتا، استاد علوم و مهندسی کامپیوتر پل جی آلن و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: «ما اکنون هوش مصنوعی را به عنوان چت ربات‌های مبتنی بر وب می‌دانیم که به سؤالات پاسخ می‌دهند. اما در این پروژه، ما هوش مصنوعی را توسعه دادیم تا تجربه شنیداری هر کسی که هدفون استفاده می‌کند را بر اساس ترجیحات خود بهبود بخشد. با دستگاه خود اکنون می توانید صدای خود را به وضوح بشنوید حتی اگر با افراد زیادی در یک محیط پر سر و صدا صحبت می کنید.

سیستم “شنوایی گفتار هدف” که توسط محققان توسعه یافته است، ساده اما موثر است. هدفون های موجود در بازار دارای دو میکروفون هستند که در هر گوشی یک میکروفون وجود دارد. برای استفاده از این قابلیت کاربر باید یک بار و به مدت سه تا پنج ثانیه دکمه کناری هدفون را فشار دهد و در عین حال به فردی که می خواهد صدا را بشنود نگاه کند. امواج صوتی از صدای گوینده به طور همزمان به هر دو میکروفون می رسد و به رایانه داخلی فرستاده می شود، جایی که نرم افزار یادگیری ماشینی الگوهای صوتی گوینده را یاد می گیرد. البته حاشیه خطای 16 درجه نیز وجود دارد. سپس صدای بلندگو جدا می شود و از طریق هدفون عبور می کند و صداهای اضافی را حتی در حین حرکت فیلتر می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا