اوکراین یک گروه هکری را در نیروهای مسلح خود ادغام می‌کند

گروه هکری | نیروهای مسلح

اوکراین قصد دارد فعالیت های هکرها را قانونی کند و یک گروه بین المللی از هکرهای طرفدار اوکراین را به یک نیروی ذخیره نظامی سایبری تبدیل کند.

به گزارش میجیک، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ناتالیا تکاچوک، دبیر مرکز ملی هماهنگی امنیت سایبری اوکراین گفت: وزارت دفاع این کشور در حال تدوین قانونی است که آن را معرفی خواهد کرد. مقررات ایجاد و فعالیت نیروهای سایبری.

وی افزود: این قانون جدید زمینه ساز ایجاد توان دفاعی سایبری، استفاده از داوطلبان سایبری در این فعالیت ها و ایجاد نیروهای ذخیره نظامی خواهد بود.

کیف اکنون گروهی از هکرهای داوطلب به نام “ارتش فناوری اطلاعات اوکراین” دارد که قصد دارد فعالیت های آنها را در قانون گنجانده و آنها را به عضویت نیروهای مسلح اوکراین درآورد.

ارتش فناوری اطلاعات اوکراین خود را «جامعه جهانی فناوری اطلاعات» توصیف می کند که تحت فرماندهی رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی فعالیت می کند. او از هر کسی که تلفن همراه دارد خواست تا به مدیریت «حمله اختلال در سرویس» یا DDoS علیه وب‌سایت‌های روسی کمک کند.

این گروه مسئولیت ایجاد اختلال در چندین وب سایت روسی، از جمله از بین بردن وب سایت های رسانه ای در جریان سخنرانی ماه گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد وضعیت اتحادیه را بر عهده گرفت. این گروه از تصمیم کی یف برای استخدام هکر در نیروهای مسلح اوکراین استقبال کرد.

همزمان بسیاری از رسانه های غربی درباره جنگ سایبری روسیه هشدار داده اند. اخیرا CNN در گزارشی اعلام کرد که هکرهای روسی سازمان های نظامی و حمل و نقل اروپایی را هدف قرار داده اند. وزیر کشور آلمان نیز ماه گذشته گفت که هکرهای مسکو “تهدیدی بزرگ” برای برلین هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا