اقتصادی

اولین خودروی تمام الکتریکی خودروساز چینی ناکام ماند

فروش Li-auto به دلیل تقاضای شدید برای وسایل نقلیه برقی متضرر شد و برآوردهای 26.71 میلیارد یوان در فروش 24.25 میلیارد یوان از دست رفت.

به گزارش میجیک، فروش خودروهای Li-Auto در سه ماهه اول با برآوردهای تحلیلگران مخالفت کرد، زیرا تحویل اولین خودروهای الکتریکی این شرکت به اهداف خود رسید.

این خودروساز چینی فروش خودرو را 24.25 میلیارد یوان (3.6 میلیارد دلار) در سه ماه منتهی به 31 مارس گزارش داد که 32 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت، اما کمتر از 26.71 میلیارد یوان که تحلیلگران انتظار داشتند. لی آتو در بیانیه ای اعلام کرد که درآمد خالص سه ماهه اول این شرکت 1.3 میلیارد یوان بوده است. بر اساس داده های جمع آوری شده توسط بلومبرگ، تحلیلگران انتظار سود 1.6 میلیارد یوان را داشتند.

Le Auto 80400 وسیله نقلیه در سه ماهه گذشته تحویل داد که شامل اولین محموله اولین مدل برقی باتری بود. وانت مگا هفت نفره. تقاضای ضعیف برای این ون که از 559800 یوان شروع می شود، لی اتو را مجبور کرد هدف تحویل ماهانه خود را از 100000 به 130000 دستگاه به بین 76000 تا 78000 کاهش دهد.

قبل از راه اندازی MEGA، محدوده لی اتو شامل خودروهای الکتریکی دوربرد با موتور بنزینی برای شارژ باتری بود. پیش بینی می شود تحویل خودرو در سه ماهه دوم بین 105000 تا 110000 دستگاه باشد که در مقابل انتظارات بازار 130692 دستگاه است.

علاوه بر ناامیدکننده فروش ون های جدید، Li-auto با افزایش رقابت از سوی تازه واردان به بازار خودروهای برقی چین، مانند Huawei Technologies و Xiaomi، و جنگ قیمتی روبه رو است زیرا خودروسازان به دنبال حفظ سهم بازار هستند زیرا به طور کلی بازار کاهش می یابد.

به گزارش بلومبرگ، رسانه های محلی در اوایل این ماه گزارش دادند که لی اتو شروع به کاهش مشاغل کرده است که تقریباً 20 درصد از نیروی کار خود با بیش از 5000 کارمند را تشکیل می دهد. این کاهش کارکنان گزارش شده به دنبال شرکت رقیب نیو است که در سال گذشته 10 درصد نیروی کار خود را کاهش داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا