انعقاد ۴۵ همت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل دریایی و بندری

بخش خصوص | بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رشد تجارت دریایی ایران از انعقاد 45 قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل دریایی و بنادر خبر داد.

به گزارش میجیک، علی اکبر صفایی در همایش توسعه دریایی و گرامیداشت روز حمل و نقل با اشاره به آخرین آمار تجارت دریایی از سال 2023، گفت: کل اقتصاد جهان 3 درصد، آمریکا 2.1 درصد، اروپا 0.7 درصد رشد داشته است. و چین 5.4 درصد و هند 6 درصد افزایش داشته است. تجارت دریایی جهانی در سال 2023 4.8 درصد رشد داشته است که بیش از 11 میلیارد تن است و رشد خوبی نیز ثبت شده است. ظرفیت تناژ کشتی ها در دنیا به صورت تناژ مرده دو میلیون بارد و 337 میلیون تن و ارزش کشتی ها با 80 هزار کشتی 1367 میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: در کشور ما در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد محموله های غیرنفتی 8.5 درصد و رشد اقتصاد نفتی بیش از 6 درصد افزایش داشته است. همه. آمارها نشان می دهد که وضعیت اقتصادی جهان و کشور به ویژه در حوزه حمل و نقل دریایی و تجارت دریایی وضعیت خوبی دارد و سرمایه گذاران خارجی از این صنعت بسیار آورده اند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به موضوع راه های ایران تصریح کرد: در وزارت راه و شهرسازی موضوع راه های ایران مطرح شد که در بعد بین المللی کشورهای دوردستی مانند چین و هند را شامل می شود. و کشورهای همسایه، کشورهای حوزه خلیج فارس شامل فارس و مرزهای دریای خزر و کشورهای محصور در خشکی است و در سطح ملی پروژه‌هایی در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل ایجاد شده است که می‌تواند مسیرهای شمال به جنوب و شرق را مشخص کند. کریدورهای غرب هم در زیرساخت و هم در روبنا.

سرمایه گذاری 57 هزار میلیارد تومانی سازمان بنادر در پروژه های زیرساختی حمل و نقل دریایی

صفایی با اشاره به سرمایه گذاری حمل و نقل دریایی گفت: امروز 45 قرارداد سرمایه گذاری خصوصی در حوزه حمل و نقل دریایی و بندری تکمیل می شود که اجرای آن در سال جاری آغاز می شود که هزار میلیارد تومان است. 57 سازمان بنادر و دریانوردی نیز در حال انجام پروژه های زیرساختی حمل و نقل دریایی از قایق تا اسکله و تأسیسات زیربنایی هستند که در دولت سیزدهم اجرایی می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توسعه ناوگان دریایی گفت: در این بخش مجتمع های کشتی، نفتکش ها و مالکان بخش خصوصی گام های خوبی برداشته اند و از اعتبارات مدیریتی سازمان بنادر برای توسعه آنها استفاده شده است. . ناوگان به خوبی به ویژه در دریای خزر باید حداقل 200 میلیون دلار توسعه ناوگان در این بخش انجام شود و در منطقه جنوب و دریای آزاد نیز این گروه توسعه می دهد. از ناوگان در دستور کار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا