امکان سنددار کردن فرش دستباف فراهم شد/صدور شناسنامه از اول ۱۴۰۲

شما می توانید فرش های دستباف / شناسنامه های مربوط به سال 1402 را ثبت کنید.

رئیس کمیسیون صنایع دستی، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ایران از داشتن شناسنامه فرش دستباف از اوایل سال 1402 خبر داد و گفت: شناسنامه فرش مانند اسناد خودرو و منزل در دفتر ثبت می شود.

عبدالله بهرامی در گفت وگو با میجیک، درباره جزئیات شناسنامه و مستندات فرش دستباف ایران اظهار کرد: اقدام بسیار خوبی که مرکز ملی فرش در یک ماه اخیر انجام داده بحث تنظیم وضعیت شناسنامه است. . در جلسه روز گذشته مرکز ملی فرش، مجوز دلالی این اثر به اتحادیه تعاونی فرش دستباف واگذار شد و بر این اساس تمامی فرش ها از سال 1402 دارای شناسنامه خواهند بود.
به گفته وی، با تایید فرش دستبافت، امکان سندسازی برای آن فراهم می شود و فرش در ادارات و دفاتر رسمی مانند اسناد خودرو و ساختمان ثبت می شود.
رئیس اتحادیه تعاونی فرش دستباف با بیان اینکه داشتن شناسنامه ارزش و اعتبار فرش را می دهد، گفت: فرش دستباف باید توسط کارشناسان کیفیت کار و رنگ ها، بافت ها، مواد اولیه، نقشه ها و طرح ها مورد ارزیابی قرار گیرد. ، و سازمان استاندارد نیز تایید می کند. تأیید کنید که یک شناسنامه و یونیفرم خاص صادر شده است.
رئیس کمیسیون صنایع دستی، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ایران در عین حال درباره مزایای داشتن فرش بافته شده گواهی، اظهار کرد: مهمترین مزیت داشتن گواهینامه فرش این است که فرش را می توان با آن به فروش رساند. این. سند ثانیاً اگر فرش دزدیده شود، چون مدارک و کد رهگیری دارد، در هر جای ایران و جهان قابل شناسایی است. .
وی ادامه داد: به عنوان مثال فرش تبریز در داخل کشور قابل بافت است اما سایر استان ها نیز فرش های مشابه تولید می کنند. داشتن گواهی فرش موید اصالت فرش است و در واقع در خود تبریز بافته می شود و یا با هزینه کمتر در استان های دیگر تولید می شود.
به گفته بهرامی، نام بافنده، نوع ماده اولیه و نوع رنگ مصرفی، نباتی یا شیمیایی و کیفیت آن در شناسنامه فرش مشخص شده و فرش شناسنامه یا سند صادر می شود. جایگاه فرش ایران را در مقابل کشورهای رقیب افزایش خواهد داد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا