مطالب عمومی

شعب قضایی دارای مشکل در عملکرد، شناسنامه‌دار می‌شوند

جلسه شورای معاونین قضات استان تهران با حضور علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران، علی صالحی دادستان کل استان تهران و معاون قضایی رئیس کل دادگستری برگزار شد.

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت ایام خیر ماه شعبان از مسئولان و مدیران واحدهای قضایی برای پیگیری عفو مقام معظم رهبری تقدیر کرد. (مدظله العالی)، بر لزوم توجه بیشتر برای تعیین تکلیف نهایی همه دست اندرکاران تاکید کرد.

به گزارش شفاف، رئیس کل دادگستری استان تهران طی سخنانی از کمیته رفع تعلیقات قضایی استان تهران خواست تا آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده در این حوزه را به صورت مستمر و ماهانه گزارش دهد. جلسات مجلس نمایندگان، تا حوزه قضایی که دارای بیشترین تعداد پرونده های تودیع و موازنه است، مشخص شود و بر این اساس، تصمیمات لازم برای کمک به حوزه قضایی مناسب برای غلبه بر تاخیر در روند، اتخاذ شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول و آخر مجموعه قضایی استان تهران در سه محور «سامانه سازی فرآیند قضایی»، «تسریع در احقاق حقوق ذینفعان» و «عدالت» است، گفت: با توجه به تعطیلی. در پایان سال از همه مدیران و من می خواهم که مسئولان واحد قضایی علیرغم همه تلاش هایی که انجام شده است به تکلیف پرونده های باقی مانده توجه بیشتری داشته باشند که قابل احترام است.

وی در بخشی دیگر از سخنان، لزوم پاسخگویی سریع و به موقع به سؤالات حوزه های مختلف واحد قضایی را برشمرد و در عین حال دستور داد شعبی که در انتخابات مشکل دارند، زمان آزمایشی و عملکرد را تعیین کنند. . ثبت شود تا بعداً از آسیب شناسی و آمار علت مشکل، تصمیمات لازم برای رفع موانع و کمبودها گرفته شود و اقدامات مقتضی اتخاذ شود.

القاصی بار دیگر به لزوم توجه قضات به استفاده از ظرفیت نظارت الکترونیکی (بند) در فرآیند نگارش تصمیمات اشاره کرد و گفت: کاهش جمعیت کیفری در چارچوب قوانین و مقررات به نفع جامعه است. و سیستم قضایی؛ بر این اساس توجه به استفاده از ظرفیت نظارت الکترونیکی توسط قضات ضروری است.

همچنین رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم تلاش بیشتر در حوزه ابلاغ الکترونیک قضایی تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی استان تهران با رفع موانع و مشکلات موجود، باید در مسیر خود حرکت کند. دستورالعملی که تمامی اطلاعیه ها به صورت الکترونیکی انجام شود. پس از پایان جلسه سایر حاضران به بیان نظرات خود در خصوص دستور کار جلسه پرداختند.

دکمه بازگشت به بالا