امسال «نیازمحور» وارد بازار روسیه میشویم/ تخصیص ارز مهمترین معضل صنعت قطعهسازی
مدیر پروژه روسی انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو در این کشور ضمن اشاره به اینکه حضور مجموعه صنعتی دولتی خودرو در سال جاری در بازار بزرگ خودرو و قطعه سازان روسیه “نیاز محور” است. در نظر گرفته شده. نمایشگاه پیش رو (Moscow Automobility 2024) فرصتی برای دستیابی به گام های دو سال اخیر در زمینه توسعه است.
ابراهیم دوست زاده در گفت وگو با میجیک، اظهار کرد: امسال به دلیل اینکه حوزه خودرو در سال 2024 خودروسازی از نمایشگاه قطعات خودرو جدا شده و در زمانی متفاوت برگزار می شود، حضور این شرکت در این رویداد بیش از پیش ویژه خواهد بود. البته، سازندگان قطعات و زیرمجموعه های زنجیره تامین این خودروساز در رویداد خودرویی 2024 به احتمال زیاد وجود دارند.
مدیر پروژه روسی انجمن صنایع همگن قطعه سازی در کشور خاطرنشان کرد: این حوزه تقریباً پر شده است و طی چند روز آینده با بسته شدن لیست شرکت های ایرانی، اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد. برای برگزاری بهترین غرفه ایرانی در نمایشگاه امسال.
یکی از اعضای هیأت مدیره انجمن تصریح کرد: با توجه به اینکه از چند ماه پیش فهرستی شامل حدود 220 قطعه مورد نیاز روسیه به دست ما رسیده است، امسال عمدا وارد بازار این همسایه بزرگ شمالی می شویم و بر این اساس شرکت کنندگان و قطعه سازان حضور خود را اعلام کرده اند.
وی ضمن اشاره به استقبال مهم سایر کشورها از Carmoity 2024، از شرکت های ایرانی که قصد حضور در این رویداد را دارند، خواست تا در اسرع وقت ثبت نام و حضور خود را تایید کنند.
بیشتر بخوانید: خودروسازان روسی تقاضای قطعات ایرانی دارند
مدیر پروژه روسیه انجمن صنایع همگن نیروگاهی و قطعه سازان کشور ضمن تاکید بر جمع آوری و بازرسی کالاهای درخواستی و مورد نیاز روسیه گفت: کالاها عمدتاً به دو دسته تقسیم می شوند. اولاً قطعاتی هستند که در الکترونیک، لاستیک، بدنه، سیستم ترمز و حتی قطعات ریخته گری تقاضا دارند و ثانیاً قطعاتی هستند که می توان در روسیه تولید کرد اما نه با توجه به ظرفیت تولید این کشور. .
وی تصریح کرد: در گروه دوم روسیه ترجیح می دهد نیازهای خود را با کمک یک یا چند تولیدکننده تامین کند و بر شکاف کمی که نمی توان برای سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه اعمال کرد، غلبه کرد.
توصیه به شرکت ها: صادرات را جدی بگیرید
دوست زاده در ادامه از این شرکت خواست نگاه جدیدی به صادرات به همسایگان به ویژه روسیه داشته باشد و تاکید کرد: امروز شاهد هستیم که مشکل تخصیص ارز و ثبت سفارش به یکی از مشکلات جدی صنعت خودرو و قطعه سازی تبدیل شده است. و بنابراین شرکت هایی که می خواهند وارد بازار شوند برای موفقیت باید به بازار صادرات نگاه کنند و برای رفع نیازهای خود ارز دریافت کنند و آن را جدی بگیرند.
وی تصریح کرد: امروز برخلاف گذشته صادرات به یک نیاز برای شرکت ها و تولیدکنندگان تبدیل شده است. البته باید دید علمی و تخصصی داشته باشند چون با بازاریابی داخلی متفاوت هستند و الفبای متفاوتی دارند.
مدیر پروژه روسی انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو از کشور خاطرنشان کرد: بازار روسیه در سال جاری فرصت خوبی برای صادرکنندگان خواهد بود. چون بر اساس نیاز آنجا خواهیم بود. پیش از این، اطمینان لازم با دو سفر صنعتگران ایرانی به این کشور اتفاق افتاده است، بنابراین مرحله شناخت را پشت سر گذاشته و میدان عمومی به صورت فیلتر شده در اختیار ما قرار می گیرد.
24 جولای; آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه خودرو روسیه
وی ضمن اشاره به برخی از دستاوردهای دو دوره قبل از حضور شرکت های ایرانی در رویداد خودروسازی مسکو، گفت: در گذشته صادرات خوبی به روسیه در زمینه باتری، استارت، صندلی و رادیاتور خودرو داشته ایم. از این رو امسال با انتظارات بیشتری نسبت به سال گذشته وارد این نمایشگاه خواهیم شد که پس از دو هفته ثبت نام، بیش از 400 متر مربع از فضای نمایشگاهی ایران صرفه جویی شده است فرصت ثبت نام برای شرکت در این نمایشگاه تا 24 تیرماه افزایش یافت و این آخرین فرصت برای شرکت های ایرانی برای حضور در نمایشگاه خودرو 2024 خواهد بود. به عنوان برگزارکننده صنعت قطعه سازی ایران در این نمایشگاه.
انتهای پیام