اقتصاد آسیا به سوخت‌های فسیلی نیازمند ماند

اقتصاد

نخست وزیر مالزی اعلام کرد که نفت و گاز همچنان نقش مهمی در سبد انرژی آسیا ایفا خواهند کرد.

به گزارش میجیک، انور ابراهیم، ​​نخست وزیر مالزی در سخنرانی در کنفرانس انرژی آسیایی در مالزی گفت: نفت و گاز همچنان نقش مهمی در سبد انرژی آسیا ایفا می کنند زیرا اقتصادهای در حال توسعه برای کمک به امنیت انرژی و مقرون به صرفه بودن نیاز دارند. آنها در رشد اقتصادی ظاهر می شوند.

نخست وزیر مالزی در این کنفرانس گفت: تحقق هدف بی طرف کربن نباید به قیمت تضعیف رشد اقتصادی یا بالعکس محقق شود.

مالزی که یکی از بزرگترین اقتصادهای آسیای جنوب شرقی است، صادرکننده اصلی گاز طبیعی مایع (LNG) نیز می باشد.

علیرغم افزایش تاسیسات انرژی های تجدیدپذیر در پرجمعیت ترین و پرجمعیت ترین کشورها (چین و هند)، اقتصادهای آسیایی همچنان به شدت به سوخت های فسیلی وابسته هستند.

وزیر زغال سنگ هند، پراداد جوشی در پایان سال 2022 اعلام کرد که این کشور قصد ندارد به این زودی زغال سنگ را از سبد انرژی خود حذف کند. وی با اشاره به اینکه زغال سنگ منبع انرژی ارزشمندی است که تقاضای آن در هند هنوز به اوج خود نرسیده است، در یک کمیته پارلمانی گفت: زغال سنگ حداقل تا سال 2040 نقش مهمی در هند خواهد داشت.

طبق گزارش اتاق فکر آب و هوا Global Energy Monitor، چین به نوبه خود مشغول ساخت و یا برنامه ریزی برای ساخت تقریباً 366 گیگاوات ظرفیت جدید تولید برق با استفاده از زغال سنگ است که معادل 68 درصد از ظرفیت جدید زغال سنگ برنامه ریزی شده تا سال 2022 است. بیش از نیمی از ظرفیت تولید زغال سنگ جهان که در سال گذشته راه اندازی شد، کمک می کند.

به گفته اویل پرایس، این در حالی است که چین به هدف خود برای داشتن ظرفیت برق پاک بالاتر از ظرفیت تولید شده از سوخت های فسیلی دست یافته است و 50.9 درصد از ظرفیت تولید برق چین اکنون از سوخت های فسیلی تامین می شود. غیر فسیلی ارائه می شود. چین از نظر سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر و سرمایه گذاری در افزایش ظرفیت انرژی بادی و خورشیدی در سطح جهانی بی همتا است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا