افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت شیرین سازی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

پالایشگاه | فارس

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از افزایش 100 هزار بشکه ای ظرفیت شیرین سازی انواع فرآورده های نفتی و امکان صادرات نفت سفید از بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان خبر داد.

به گزارش میجیک، علیرضا جعفرپور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با انجام اصلاحات در شبکه مبدل واحدهای تصفیه نفتا و گازوئیل، ظرفیت شیرین سازی این واحدها به ترتیب به 40 و 65 درصد افزایش یافت، اظهار کرد: در مجموع. ظرفیت تصفیه هیدروژن هر دو واحد عملیات مهم 48 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

وی افزود: با راه اندازی دومین واحد تصفیه هیدروژن گازوئیل در این پالایشگاه که در سال های گذشته به دلیل مشکلات عدیده از جمله کمپرسور گاز گردشی، شبکه مبدل و سایر دستگاه های کنترلی از مدار تولید خارج شده بود، 42 هزار بشکه اضافه شد. به ظرفیت پالایش هیدروژناسیون محصولات مختلف در این پالایشگاه اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس افزود: با امکان تغییر حالت عملکرد واحد شیرین کننده نفت سفید، می توان خوراک این واحد را به میزان طراحی شده افزایش داد و از این طریق می تواند 10 هزار را تصفیه کند. بشکه هیدروژن در روز

جعفرپور همچنین با اشاره به تغییرات فوق و افزودن صد هزار بشکه در پالایش و شیرین سازی محصولات مختلف در این مجتمع عظیم نفتی ایران اسلامی، افزود: پس از این تغییر، امکان تولید و صادرات نفت سفید یورو 5 نیز فراهم است. در این پالایشگاه و به جای صادرات قطعات با ارزش بنزین مورد نیاز کشور برای تولید بنزین، نفت سفید بیش از نیاز کشور صادر می شود.

وی افزود: با ارسال قطعات بنزین تصفیه شده به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و ایجاد زنجیره ارزش این فرآورده ارزشمند، امکان تولید 10 میلیون لیتر بنزین فراهم می شود.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با بیان اینکه با اعمال تغییرات و اصلاحات لازم در واحد بهره برداری پالایشگاه ستاره خلیج فارس، میزان تولید و تحویل بنزین و اجزای بنزین به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گذشته انجام شد، گفت: 2 سال. از 33.5 به 43.5 میلیون لیتر.. روز فرا رسیده است، گفت: با توجه به تغییر پالایشگاه خوراک طی این مدت، میزان تحویل این فرآورده ارزشمند از سبد سوخت کشور به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی رسیده است. از حدود 51 درصد به 65 درصد (نسبت به خوراک دریافتی) که از ابتدای افتتاح این پالایشگاه تاکنون رکوردی بی سابقه بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا