افزایش ظرفیت شبکه انتقال ارتباطات/ماجرای بازداشت مدیرعامل یک پیام‌رسان

ارتباطات | مدیرعامل

هفته گذشته بر اساس اطلاعیه دادگاه، مدیر عامل یکی از پیام رسان های داخلی به اتهام ایجاد بستر برای انتشار مطالب مستهجن در فضای مجازی احضار و پس از توضیح اتهام آزاد شد.

به گزارش میجیک، وزارت ارتباطات به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که پشتیبانی و توسعه بستر داخلی بر عهده وزارت کشور است و البته رعایت قانون نیز بر عهده این پلتفرم است.

با گذشت مدتی از سوی دادگاه اعلام شد تذکرات مکرر به مدیرعامل یکی از پلتفرم های ایرانی برای چاره اندیشی در رابطه با انتشار مطالب ناپسند و انتشار تصاویر سخیف همراه با متروکه شدن این پلتفرم. پس از این موضوع، مقامات قضایی در 2 بار از مدیرعامل این پلتفرم برای این کار دعوت کردند که با بی توجهی فرد همراه بود.

پس از دستگیری مدیر عامل این گروه، وی به تسهیل دسترسی به مطالب مستهجن و ایجاد فساد از طریق استقرار و عدم نظارت منجر به اشاعه فحشا متهم شد و پس از آزادی اتهامات، متهم با قرار وثیقه آزاد شد.

مرگ 30 میلیون کاربر پنجره ملی خدمات هوشمند دولت یکی از اخبار منتشر شده در هفته گذشته است. وزیر ارتباطات در گفت‌وگوی تلویزیونی با تاکید بر اینکه بیش از 30 میلیون نفر بالای 18 سال در 18 ماه گذشته حداقل یک بار از این سرویس پنجره استفاده کرده‌اند، گفت: به طور میانگین ماهانه بیش از 60 میلیون بازدید و بیش از 20 مورد میلیون ها بازدید در روز ثبت نام مدرسه

وی معتقد است گام بعدی هوشمندسازی سرویس است و در حال حاضر برخی خدمات به صورت هوشمند ارائه شده است به عنوان مثال می تواند مبلغی را برای متولدین امسال پرداخت کند که در مرحله 16 تعریف شده است. استفاده می شود. . به طوری که تمام مراحل به صورت هوشمند انجام می شود و فقط والدین شماره بانک و حساب را تعیین می کنند.

از دیگر مطالب مهم منتشر شده در این هفته می توان به افزایش ظرفیت شبکه انتقال ارتباطات زیرساخت به 20 ترابیت بر ثانیه اشاره کرد. در واقع شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده است که ظرفیت شبکه انتقال شرکت ارتباطات زیرساخت با استفاده از ظرفیت تولید داخلی 20 ترابیت بر ثانیه افزایش می یابد.

در حال حاضر ظرفیت شبکه انتقال 17 ترابیت بر ثانیه توسعه یافته است که تا پایان سال در فاز بعدی به طور کامل اجرا می شود. این پروژه علاوه بر رفع محدودیت های ناشی از کمبود پهنای باند، توسعه فناوری داخلی، ایجاد فرصت های شغلی، معرفی توانمندی های فنی به کشورهای همسایه، افزایش دانش فنی شرکت ها و افزایش تعداد و کیفیت مشتریان را در پی خواهد داشت.

میگل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا در این هفته به عنوان رئیس عالی ترین هیئت سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد. این اولین سفر رئیس جمهور این کشور به ایران پس از سفر فیدل کاسترو رئیس جمهور فقید کوبا در ژوئن 2018 است.

در مراسم امضای سند همکاری جمهوری اسلامی ایران و کوبا، سید ابراهیم رئیسی و میگل دیاز کانل بیانیه مشترکی در خصوص تعمیق روابط راهبردی و دوجانبه امضا کردند. بنابراین گزارش، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره جزئیات این موضوع گفت: پس از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با همکاری وزارت ارتباطات کوبا در خردادماه امسال، با طرف کوبایی در اجرا به تفاهم رسیدند. طرح.

از سوی دیگر، در سال های اخیر مشکلی به نام «فریب وانگگیری» یا «کلاهبرداری وانگگیری» برای اپراتورها به وجود آمده است که مهاجمان یک سری شماره های ویژه یا پریمیوم تهیه می کنند و به صورت تصادفی با شماره های سراسر دنیا تماس می گیرند. .بلافاصله تماس را قطع کنید تا تماس از دست رفته را روی تلفن قربانی ببینید.

ترفند این روش این است که کلاهبرداران ابتدا با مشتری تماس می گیرند و به سرعت تلفن را قطع می کنند، اما بسیاری از مشتریان تلفن همراه عادت دارند پس از هر تماس ناموفق با تلفن تماس بگیرند. با توجه به اینکه این تماس ها از طریق شماره های بین المللی انجام می شود، در هنگام برقراری این تماس ها هزینه های سنگینی برای مشتریان ایرانی در نظر گرفته می شود.

در همین راستا اپراتور تلفن همراه اول بار دیگر نسبت به این مشکل به مشتریان خود هشدار داده و اعلام کرده است که در صورت مشاهده تماس از یک شماره ناآشنا و نامتعارف از خارج از کشور، تماس نگیرند، زیرا تماس با این شماره می تواند هزینه های بالایی را به همراه داشته باشد. آن دسته از مردم.

اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه هفتم توسعه یکی از مهمترین اخبار منتشر شده در هفته گذشته است. علی اصغر انصاری – معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات در نشست خبری با بیان اینکه بر اساس این گزارش تنها 33 درصد از برنامه ششم توسعه اجرا شده و 66 درصد از دستورات اجرایی نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر تنها 33 درصد از برنامه ششم توسعه اجرایی شده است. بنابراین ما آسیب شناسی کردیم که چرا در مدتی که من برنامه را نوشتم و سیاست های آن را ابلاغ کردم، ایده های خوبی بود اما اجرا نشد.

وی یکی از دلایل این پروژه را مشکلات تامین مالی می‌داند که عامل بسیار مهمی است. بنابراین یکی از رویکردهای مهم در برنامه هفتم توسعه مشارکت در اجرای پروژه از طریق بخش خصوصی است. به عبارت دیگر، دولت باید برای اجرای حکم با بخش خصوصی همکاری کند. اقتصاد دیجیتال دارای سه لایه است و بر اساس برنامه هفتم توسعه، 70 درصد تصمیمات مربوط به خود را از طریق بخش خصوصی و 30 درصد از منابع دولتی را اجرا خواهیم کرد، بنابراین برای پروژه های بزرگ با مشارکت بخش خصوصی تلاش می کنیم. تا حد امکان.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا