اظهار نظر جدید خاندوزی در مورد جاماندگان سهام عدالت

جاماندگان | سهام عدالت

وزیر اقتصاد که اواخر سال گذشته از تعیین سهام عدالت برای متوفی خبر داده بود، در تازه ترین اظهارنظر خود در توضیح چرایی عدم امکان تخصیص سهام عدالت برای افراد معیشتی، ابراز امیدواری کرد که این موضوع حل شود. امسال.

به گزارش میجیک، موضوع تخصیص سهام عدالت به بازماندگان حدود سه سال است که داغ شده و با وجود اینکه به مرحله نهایی نزدیک شده است، همچنان با مشکل مواجه است. بر این اساس در سال گذشته سه میلیون و 500 هزار نفر به عنوان بازماندگان عدالت یعنی افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی و همچنین سه دهم جانبازان سه میلیون نفر اول شناسایی شدند. و 500 هزار نفر.

اما آنچه در تامین سهام بازماندگان بسیار حائز اهمیت است، پرتفویی است که باید برای این افراد در نظر گرفته شود. از آنجایی که مقرر شد برای هر بازمانده 10 میلیون تومان عدالت تعلق گیرد، 35 هزار میلیارد تومان نیاز است که باید از محل سهام دولت در شرکت های مختلف تامین شود.

به عبارت دیگر آذرماه سال گذشته با تصویب هیئت وزیران تعداد سهامی که به این افراد اختصاص می یابد و نام شرکتی که در اختیار بازماندگان قرار می دهد مشخص و به هر فرد واگذار می شود. جان سالم به در برد. 10 میلیون تومان سهام عدالت تخصیص داده شود. در این موافقتنامه نام شرکتی که سهام آن به بازماندگان تخصیص می یابد نیز شامل بخشی از سهام بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی مشخص شده است. از خلیج فارس

اما در پایان دی ماه 1401 رئیس سازمان خصوصی سازی به میجیک اعلام کرد: در واگذاری سهام عدالت به بازماندگان عمومی دو مشکل وجود دارد، اول اینکه مرجع تصویب باید شورای عالی سیاست گذاری اصل 44 باشد نه شورا. از وزرا ثانیاً سهام باید به طور غیر مستقیم به ذینفعان داده شود نه مستقیم. البته دو ایراد پاسخ داده شد و معاونت حقوقی پیگیری کرد، امیدوارم مورد قبول کمیته اجرایی مجلس قرار گیرد و اجازه بدهیم در پایان سال ارائه را انجام دهیم.

زمانی که سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته اعلام کرد با تصویب شورای عالی اجرای سیاست اصل 44، دوستان تحت حمایت کمیته امداد و رفاه با انصاف کمتر ( حدود 3.5 میلیون نفر) در روزهای آینده صاحب سهام خواهند شد» در آخرین روز سال. معافیت تخصیص سهام عدالت به بازماندگان.

موضوعی که خاندوزی در اولین بیانیه سال جاری به آن اشاره کرد و گفت: در خصوص سهام این شرکت موافقت هیات دولت برای سه و نیم نفر از اعضای تضمین شده توسط نهاد حمایتی را در آذرماه هیات تصویب مجلس اخذ کردیم. اعلام کرد که این موافقتنامه ابتدا باید در اصل 44 آگونگ در مجلس تصویب شود و سپس به دولت تحویل داده شود. در نهایت تصویب شد، متاسفانه به دلیل امتناع برخی وزارتخانه ها از واگذاری برخی از شرکت های تابعه، سهام تا پایان سال نامشخص ماند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: در قانون بودجه 1402 مقرر شد سهام عدالت به بازماندگان واگذار شود و امیدواریم امسال این اتفاق بیفتد. اجرا شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا