اشتغال بیش از ۲ میلیون نفر در صنعت پوشاک

صنعت

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت امنیت، در حال حاضر حدود 2 تا 2.5 میلیون نفر در صنعت پوشاک در کشور کار می کنند.

به گزارش میجیک، چندی پیش مدیرکل دفتر صنعت نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاعاتی از وضعیت فعلی صنعت پوشاک اعلام کرد.

بر این اساس اکنون حداقل 100 هزار واحد تولیدی در صنعت پوشاک به ثبت رسیده است که جدا از مجموعه مشاغل خانگی و آجرکاری دارای مجوز از وزارت ساختمان است. حداقل 280 هزار اتحادیه توزیع کننده نیز در حوزه پوشاک فعال هستند و این آمار نیز جدا از مغازه هایی است که در حوزه فضای مجازی و بعضاً بدون مجوز فعال هستند.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر 1000 واحد تولیدی صنعتی در حوزه پوشاک در کشور وجود دارد. در تعداد واحدهای صنعتی – تولیدی علاوه بر 100 هزار واحد تجاری – تولیدی، بین 700 هزار تا یک میلیون نفر شاغل هستند و با احتساب اشتغال در حوزه توزیع، حدود دو تا دو میلیون و 500 هزار نفر (آمار ثبت شده رسمی از واحدهای رسمی) در صنعت پوشاک کشور مشغول به کار هستند.

همچنین در سال 1401 رشد اقتصادی صنعت نساجی 17.1 درصد نسبت به سال 1400 بوده است که بالاترین رقم در تمام بخش های صنعتی است. از سوی دیگر رشد اقتصادی 6 درصدی در بخش پوشاک به ثبت رسید که نزدیک به هدف 8 درصدی است.

واردات چرخ خیاطی نیز در سال گذشته حدود 950 هزار دلار بوده که این میزان در سال 1400 حدود 550 هزار دلار بوده است. بنابراین ارزش واردات چرخ خیاطی حدود 40 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا