اتفاق عجیب پس از قهرمانی «ناهید کیانی» در مسابقات جهانی

ناهید کیانی

بعد از قهرمانی تاریخی بانوان ایران در مسابقات جهانی تکواندو اتفاقی در تلویزیون رخ داد که به نظر می رسید نیاز به تولید آثار جدید موسیقایی را نشان می داد.

به گزارش میجیک، شبکه ورزش در جریان مسابقه قهرمانی جهان تکواندو برنامه دیگری روی آنتن داشت که به محض شروع مبارزه ناهید کیانی، سبک وزن تیم ملی تکواندو بانوان ایران، برنامه را متوقف کرد و او را پخش کرد. رویارویی – این بار او 53 کیلوگرم وزن دارد.

ناهید کیانی که هموطن ایرانی است از مبارزه با کیمیا علیزاده در المپیک توکیو در وزن 57- کیلوگرم یاد کرد. در این دیدار اختلاف قد بسیار زیاد باعث شد ملی پوش ایرانی مقابل ملی پوش سابق شکست بخورد. اما در مسابقات جهانی امسال که در مرحله اولیه مقابل حریف کره جنوبی به برتری رسیدند، امید تیم ملی بانوان ایران پس از کسب 2 مدال برنز در بخش مردان این رقابت ها می تواند به مدال طلا برسد. جوانه زد.

این اتفاق برای تیم ملی تکواندو بانوان ایران از هر نظر حائز اهمیت است. اول اینکه بانوان ایرانی در تاریخ مسابقات جهانی مدال طلا کسب نکرده اند و این اولین مدال طلای بانوان تکواندو ایران در تاریخ این رشته ورزشی محسوب می شود. دوم اینکه تیم ملی تکواندو ایران که پیش از این دستاوردهای نسبتا درخشانی در عرصه جهانی داشت، از 9 سال پیش تاکنون نتوانسته در بخش مردان مدال طلا کسب کند. در این دوره از مسابقات، ورزشکاران مرد ایران حتی نتوانستند به فینال هر وزنی راه یابند، به همین دلیل با ۲ مدال برنز پشت سر کشور «مالی» قرار گرفتند و در جایگاه پنجم مردان قرار گرفتند. این در حالی است که تیم ملی بانوان ایران با همان مدال طلای انفرادی برای اولین بار در رده پنجم بین 5 تیم برتر قرار گرفت.

به هر حال این غنچه به ثمر نشست و ناهید کیانی با برتری مطلق در دیدار فینال مقابل مبارز چینی به مدال طلا و عنوان قهرمانی جهان دست یافت. جایگاهی که مفسران و خبرنگاران ورزشی بر آن تاکید دارند، برای رسیدن به آن فراز و نشیب ها و کشمکش های چشمگیری را تجربه کرده است.

البته تلویزیون کشورمان هم این اتفاق را می پسندد و با وجود اینکه این مسابقه در روز خاصی پخش می شود، یکی از آثار موسیقایی تولید شده برای مسابقه با قهرمان ملی پوشان ایران را نیز پخش می کند. اما نکته قابل توجه در اشعار این قطعه «مردی» فداکار و فداکار است که در به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی تلاش کرد و موفق شد.

به نظر می رسد با توجه به روند افزایش احترام و کسب مدال های ورزشکاران زن ایرانی در سطح جهانی و بین المللی، دفتر شعر و موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید یک قطعه موسیقی و یک آهنگ قهرمانی با مناسبت تولید کند. . شعر مطابق با موفقیت و مدال آوری ورزشکاران زن ایرانی آرام آرام

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا