آمریکایی‌هایی که در بسکتبال زنان ایران ورق را برگرداندند!

آمریکا | آمریکایی

دو تیم از لیگ برتر بسکتبال بانوان با جذب بازیکن خارجی در مرحله نیمه نهایی پیروز شدند و به فینال راه یافتند.

به گزارش میجیک، تیم تیراندازی با کمان کردستان و شهرداری گرگان با قهرمانی در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر به فینال این رقابت ها راه یافتند.

گروه بهمن که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بود و در مراحل ابتدایی تمامی دیدارها را با پیروزی پشت سر گذاشت، در مرحله نیمه نهایی مقابل گرگان شکست خورد.

نازی طائرپور سرمربی گروه بهمن درباره شکست در مرحله نیمه نهایی به میجیک گفت: گرگان دو بازیکن اضافه از آمریکا و مونته نگرو آورده است. ما در مراحل اولیه لیگ و قبل از جذب بازیکنان اضافی این تیم را شکست داده ایم اما در نیمه نهایی بازیکنان خارجی در روند بازی بسیار موثر بودند و منجر به پیروزی شدند.

وی درباره بازیکنان خارجی این تیم گفت: قرار بود دو بازیکن از استرالیا و نیجریه جذب کنیم که خانواده بازیکنان استرالیایی اجازه ندادند به ایران بیایند. ویزای بازیکنان نیجریه با تاخیر صادر می شود و یک هفته قبل از مسابقات به تیم اضافه می شود. به همین دلیل آنها نمی توانند به تیم ما کمک کنند. البته بازیکنان ایرانی ما بازی مورد نظر خود را انجام نمی دهند و ممکن است تحت تاثیر بازیکنان خارجی گرگان قرار بگیرند. بالاخره بازی برد و باخت دارد.

طایرپور در پاسخ به این سوال که آیا طرفدار جذب بازیکن خارجی فقط برای مرحله پلی آف لیگ هستید، گفت: فکر نمی کنم جالب باشد. اگر بازیکنان خارجی برای مدت طولانی بیایند روی بازیکنان ایرانی تاثیر می گذارد و باعث رشد آنها می شود اما اگر فقط یکی دو ماه جذب شوند تیم برنده می شود اما تاثیر خاصی روی بازیکنان ایرانی ندارد. البته ما هم این کار را کرده ایم، اما با ارزش بالای ارز و شرایط فعلی، بهتر است ایرانی ها هم بازی کنند.

وی با بیان اینکه باشگاه فوتبال کردستان دو بازیکن آمریکایی را نیز کنار گذاشته است، با بیان اینکه بازیکن خارجی در ایران وجود ندارد، اظهار داشت: بسیاری از بازیکنان به دلیل تبلیغات منفی علیه ایران در کشورهای خارجی به ایران نمی آیند. این در حالی است که بازیکنانی که به ایران آمده اند با شرایط راحت هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا